کد خبر : 2654
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دسامبر 2020 - 17:13

گیاه سیر

گیاه سیر

  گیاه سیر به دلیل بوی تندش به عنوان گیاه رز بدبو نیز شناخته می شود، سیر برای پیش از ۶۰۰۰ سال کشت و استفاده می شده است و یکی از اولین عوامل افزایش دهنده عملکرد ثبت شده در نظر گرفته می شود. این ماده به وسیله ورزشکاران المپیک یونان باستان، جهت افزایش قدرت و

 

گیاه سیر

به دلیل بوی تندش به عنوان گیاه رز بدبو نیز شناخته می شود، سیر برای پیش از ۶۰۰۰ سال کشت و استفاده می شده است و یکی از اولین عوامل افزایش دهنده عملکرد ثبت شده در نظر گرفته می شود.

این ماده به وسیله ورزشکاران المپیک یونان باستان، جهت افزایش قدرت و استقامت در طول رقابت های ورزشی و جنگ استفاده می شده است؛  اگرچه در حال حاضر، سیر برای عطر و طعم تندش به عنوان یک چاشنی به طور وسیعی استفاده می شود، دانشمندان برای دانستن اینکه آیا ادعای افزایش عملکرد ایجاد شده توسط قهرمانان اولیه المپیک صحت دارد یا خی،  شروع به ارزیابی کرده‌اند. به طور ویژه تحقیقات بر ترکیبات مبتنی بر سولفور +۳۰ با گیاهی متمرکز شده‌اند که ممکن است مزایای تقویت کنندگی ایمنی و ضد التهابی را برای ورزشکاران آن ایجاد کند.

چگونه عمل می‌کند:

فرایند التهاب، یک جز مهم از سیستم دفاعی ایمنی بدن است.  زمانی که به صورت موقت و منطقی حفظ می شود، به محافظت بافتها و ارگان ها از آسیب کمک می کند؛ با این حال، زمانی که التهاب گسترش یافته و مزمن می شود، که در میان ورزشکاران به راه رفتن در تمرینات طناب بازی و بیش تمرینی معمول است و شامل مجموعه ای از مشکلات آسیب و تخریب عضلانی گرفته تا بیماری هایی میشود که می‌تواند مانع عملکرد شود. مطالعات آزمایشگاهی ثابت کرده اند که ترکیبات گوگرد در سیر، به تنظیم التهاب توسط مهار فعالیت آنزیم های التهابی کمک می کنند. شواهد اولیه ،  به طور عمده از مطالعات حیوانی با استفاده از عصاره سیر(AGE)، پیشنهاد می‌کنند ممکن است برای سلامت سیستم عضله اسکلتی در طول تمرین مفید باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد ترکیبات گوگرد در سیر ، جهت کمک به مبارزه علیه سرماخوردگی های معمول و دیگر عفونت ها موجب حمایت از سیستم ایمنی میشود.

مزایای عملکردی: ورزشکاران، ممکن است از تقویت حمایت از سیستم ایمنی و بهبود برگشت به حالت اولیه بهره مند شوند.

 

گیاه سیر

 

میزان معمول مصرف:  سیر را می توان به صورت کامل یا به شکل مکمل مصرف کرد. میزان  مواد فعال (ترکیبات گوگرد) در هر مکمل، برمبنای چگونگی مکمل فرآیند شده متفاوت خواهد بود. بیشتر مطالعات قبل از اینکه  توصیه‌ای قطعی دوز بندی که برای یک جمعیت ورزشکار موثر باشد، بر اثر بخشی سیر مورد نیاز است از نظر عملکردی انجام می شود. برای اهداف عمومی، در حال حاضر مصرف یک حبه خرد شده به طور روزانه یا استفاده از عصاره استاندار شده به میزان ۱۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم، ۳ بار در روز توصیه می شود.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: معمولی ترین عوارض جانبی گزارش شده با مصرف خوراکی سیر مکمل های سیر عبارتند است: بوی بد دهان و بدن مسائل گوارشی از جمله سوزش سر دل، درد شکمی، گاز معده، تهوع و اسهال نیز گزارش شده است. اتفاقات نادر شامل، واکنش آلرژیک و خونریزی غیر قابل کنترل هستند. کاربرد موضعی آن نیز ممکن است باعث التهاب و تاول پوستی در تعداد کمی از افراد استفاده‌ کننده شود و پایه ای برای عدم استفاده از آن در نظر گرفته شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.