کد خبر : 3322
تاریخ انتشار : شنبه 9 آوریل 2022 - 4:04

مصرف کربوهیدرات قبل ‌از فعالیت‌های استقامتی

مصرف کربوهیدرات قبل ‌از فعالیت‌های استقامتی

مصرف کربوهیدرات قبل ‌از فعالیت‌های استقامتی پژوهش‌ها نشان داده‌اند خوردن کربوهیدرات در ساعات مانده به یک جلسه تمرین یا یک مسابقه‌ی استقامتی، برای عملکرد مطلوب به‌ ویژه هنگام فعالیت‌هایی که بیشتر از ۲ ساعت به درازا می‌انجامد، بسیار مهم است. خوردن کربوهیدرات پیش‌ از یک فعالیت ورزشی، گلوکز خون را افزایش می‌دهد که به ذخیره

مصرف کربوهیدرات قبل ‌از فعالیت‌های استقامتی

پژوهش‌ها نشان داده‌اند خوردن کربوهیدرات در ساعات مانده به یک جلسه تمرین یا یک مسابقه‌ی استقامتی، برای عملکرد مطلوب به‌ ویژه هنگام فعالیت‌هایی که بیشتر از ۲ ساعت به درازا می‌انجامد، بسیار مهم است. خوردن کربوهیدرات پیش‌ از یک فعالیت ورزشی، گلوکز خون را افزایش می‌دهد که به ذخیره ماندن گلیکوژن عضله  و  گلیکوژن کبد می‌انجامد و به ‌این‌ ترتیب عملکرد استقامتی افزایش می‌یابد. درمورد ورزشکاران استقامتی، پرسش این نیست که آیا آن‌ها باید قبل ‌از فعالیت ورزشی کربوهیدرات بخورند، بلکه مساله این است که آن‌ها باید چه موقع و چه مقدار کربوهیدرات بخورند.

مصرف کربوهیدرات قبل ‌از فعالیت‌های استقامتی

هرچند در پژوهش‌ها بدیهی به ‌نظر می‌رسد که خوردن کربوهیدرات پیش‌ از فعالیت ورزشی می‌تواند مانع از خستگی شود، ولی واقعیت این است که بسیاری از ورزشکاران از خوردن هر نوع غذایی ازجمله کربوهیدرات‌ها قبل‌ از تمرین‌ها و یا مسابقات خودداری می‌کنند. بنابراین، ضروری است ورزشکاران را درباره آثار زیان ‌بار این رفتار آموزش داد. پس ‌از یک ناشتایی شبانه، ذخایر گلیکوژن کبد تخلیه می‌شود که می‌تواند به خستگی زود هنگام حین فعالیت ورزشی بیانجامد. برخی ورزشکاران به ‌عمد از خوردن کربوهیدرات پیش‌از فعالیت ورزشی امتناع می‌کنند، چون قصدشان این است که از نوشیدنی ورزشی، ژل‌ ورزشی یا شکلات‌های ورزشی پر کربوهیدرات هنگام فعالیت ورزشی بخورند. هرچند خوردن این فرآورده‌ها هنگام فعالیت ورزشی فواید روشنی دارد، ولی نباید از خوردن یک رژیم غذایی پیش ‌از فعالیت ورزشی به ‌طور کامل خودداری کرد. باید ورزشکاران استقامتی را تشویق کرد تا قبل ‌از فعالیت ورزشی یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات کامل بخورند و سپس هنگام فعالیت ورزشی نیز پیوسته کربوهیدرات بخورند تا به این ترتیب عملکرد ورزشی خود را به حد مطلوب برسانند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.