کد خبر : 2806
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مارس 2021 - 1:37

خوردن ملاتونین و تنظیم ساعت خواب بدن

خوردن ملاتونین و تنظیم ساعت خواب بدن

  خوردن ملاتونین و تنظیم ساعت خواب بدن آیا خوردن ماده ای مثل ملاتونین می‌تواند بر تنظیم ساعت خواب بدن تاثیر بگذارد؟ خوردن ملاتونین – در قالب قرص – میتواند باعث جلو رفتن یا تاخیر در ساعت خواب بدن با توجه به زمانی شود که قرص خورده میشود. روند تغییرات انجام شده مخالف جهت تغییراتی

 

خوردن ملاتونین و تنظیم ساعت خواب بدن

آیا خوردن ماده ای مثل ملاتونین می‌تواند بر تنظیم ساعت خواب بدن تاثیر بگذارد؟

خوردن ملاتونین – در قالب قرص – میتواند باعث جلو رفتن یا تاخیر در ساعت خواب بدن با توجه به زمانی شود که قرص خورده میشود.

روند تغییرات انجام شده مخالف جهت تغییراتی است که بر اثر قرار گرفتن در معرض نور در همان زمان می شود. بنابراین، خوردن ملاتونین در بعد از ظهر و غروب باعث به جلو افتادن ساعت خواب بدن و در صبح باعث تاخیر در آن می شود. گیرنده های ملاتونین در SCN قرار دارند.

از آنجایی که نور شدید مانع از ترشح ملاتونین می‌شود، آثار جابجایی مرحله نور (روشنایی) و ملاتونین، هر یک دیگری را تقویت می کند، نور زیاد در اوایل صبح، دقیقآ زمانی که دما در حداقل می باشد، نه تنها مستقیم بلکه غیر مستقیم، مرحله ساعت بدن را به جلو می برد، زیرا ترشح ملاتونین را سرکوب می‌کند و مانع از تاثیر به تاخیر افتادن مرحله‌ای می شود که ملاتونین در آن زمان اعمال کرده است.

خوردن ملاتونین و تنظیم ساعت خواب بدن

این تغییرات ریتمیک موجود درباره در معرض قرار گرفتن نور و ترشح ملاتونین معمولاً تحت تاثیر ساختار اجتماعی کلی روش زندگی فرد از جمله وعده های غذایی و فعالیت های اجتماعی ذهنی و بدنی می باشد. این بدان معنا است که در روز ما تمایل به خوردن و فعال بودن داریم و در شب ما ناشتا و غیر فعال می شویم. با وجود این، معلوم شده است در مقایسه، سایر تنظیم گرهای زمانی چندان اهمیتی ندارند.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.