کد خبر : 2429
تاریخ انتشار : جمعه 2 اکتبر 2020 - 23:19

تورین

تورین

  تورین یک اسید آمینه غیر ضروری حاوی سولفور (گوگرد) است. یکی از فراوان ترین اسید آمینه ها در بدن انسان بوده، و در عضلات، بافت ارگان هایی مانند، قلب و کبد یافت می شود. تورین به طور طبیعی، در ماهی، گوشت گاو، ماکیان و گوشت بره یافت می شود. تورین به یک جزء متداول

 

تورین

یک اسید آمینه غیر ضروری حاوی سولفور (گوگرد) است. یکی از فراوان ترین اسید آمینه ها در بدن انسان بوده، و در عضلات، بافت ارگان هایی مانند، قلب و کبد یافت می شود. تورین به طور طبیعی، در ماهی، گوشت گاو، ماکیان و گوشت بره یافت می شود. تورین به یک جزء متداول در بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا همانند، ردبول تبدیل شده است که محتوای تقریباً هزار میلی گرم تورین در هر ۸ اونس (۰.۲۴ لیتر) است.

تورین، تعدادی از مکانیسم ها را دارا می باشد که ممکن است به اجرای ورزشی کمک کنند. به طور پر اهمیت تر، عقیده بر این است که تورین، به وسیله افزایش آزادسازی کلسیم از شبکه سارکوپلاسمی (SR) ، موجب تاثیر بر قابلیت تحریک پذیری سلول می شود. افزایش در آزادسازی کلسیم از شبکه سارکوپلاسمی، موجب تعامل بیشتر اکتین و میوزین خواهد شد که قدرت انقباضی و تولید نیروی عضلانی را بهبود خواهد داد. دوم اینکه تورین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد اکسیداتیو تولید شده در طول ورزش است.

مزایای عملکردی: مصرف مکمل تورین قبل و در طول تمرین، می تواند در به تاخیر انداختن خستگی و بهبود عملکرد در ورزشکاران استقامتی و کسانی سودمند باشد که در ورزش های تیمی پرشدت و طولانی مدت درگیر هستند. علاوه بر این، تورین ممکن است قدرت و توان تولیدی در طول انقباض عضله را بهبود دهد.

میزان معمول مصرف : مطالعات تحقیقاتی در انسان میزان ۲۰۰ میلی گرم تا ۱.۶۶ گرم تورین را قبل از تمرین استفاده کرده‌اند. جهت مشخص کردن این که آیا این سطوح ناکافی هستند و آیا جهت دستیابی به تاثیرات مثبت عملکردی، میزان بالاتری مورد نیاز است یا خیر به تحقیقات بیشتری نیاز است.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: استفاده از این مکمل به نظر بی خطر است. تاکنون تنها عارضه جانبی گزارش شده، اسهال بوده است. بالاترین میزان استفاده شده در پژوهش های تحقیقاتی ۱۲ گرم است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.