کد خبر : 2819
تاریخ انتشار : شنبه 13 مارس 2021 - 23:34

مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳

مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳

  مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳ نتایج ارزیابی کننده اثربخشی امگا ۳ بر التهاب ناشی از آسیب تمرینی و ورزشی در حال حاضر محدود و عموماً دو پهلو هستند، با وجود این برخی داده‌های حیوانی و انسانی حاضر امیدبخش می باشند. برای مثال، مطالعه انسانی کوچک تصادفی دوسوکور دریافت که یک پروتکل مصرف

 

مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳

نتایج ارزیابی کننده اثربخشی امگا ۳ بر التهاب ناشی از آسیب تمرینی و ورزشی در حال حاضر محدود و عموماً دو پهلو هستند، با وجود این برخی داده‌های حیوانی و انسانی حاضر امیدبخش می باشند. برای مثال، مطالعه انسانی کوچک تصادفی دوسوکور دریافت که یک پروتکل مصرف مکمل روزانه ۳۲۴ میلی‌گرم EPA و ۲۱۶ میلی‌گرم DHA از روغن ماهی (در مجموعه ۱٫۸ گرم امگا ۳ ) در طول ۳۰ روز، برخی برتری ها را در مقابله با التهاب مزمن و در ارتباط با کوفتگی عضلانی تاخیری (DOMS) در افراد تمرین نکرده، بعد از یک جلسه ۴۰ دقیقه‌ای تمرینات برونگرا (مرحله پایین آوردن وزنه) حفظ کرد (ترتیبیان، مالکی و عباسی ۲۰۰۹). پروتکل مصرف مکمل مشابه ای بهبود نشانگرهای ناشی از ورزش التهابی مرتبط به تمرینات برونگرا را در مردان تمرین نکرده نشان داد (ترتیبیان، مالکی و عباسی ۲۰۰۹).

 

مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳

 

مطالعات انجام شده در زمینه امگا ۳

این که آیا این امر برای ورزشکاران تمرین کرده صادق است یا نه، ناشناخته است. با این حال، به گفته محققان از دانشگاه هندوستان، ورزشکاران حرفه‌ای دارای آسم ناشی از ورزش (EIA) ممکن است از خواص ضد التهابی با پیروی از یک پروتکل مصرف مکمل روزانه ۳٫۲ گرم EPA  و ۲ گرم DHA از روغن ماهی در طول ۳ هفته بهره‌مند شوند. این پروتکل به طور معنی داری، کاهش التهاب راههای هوایی و بهبود کلی عملکرد ریوی را در آزمودنی های حرفه‌ای تحت‌تاثیر EIA نشان داده است (میکل برو و همکاران ۲۰۰۳). در نهایت، ارتباط بالقوه جهت ورزشکاران رشته‌های ورزشی برخوردی یا سربازان مبارز، نشان داده شد یک پروتکل مصرف مکمل روزانه شامل، ۱۰ یا ۴۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن امگا ۳ در طول ۳۰ روز در مقابل با التهاب عصبی و التهاب ناشی از آسیب های آسیب زننده در موش ها موثر است؛ میزان مصرف بالاتر، کاهش حیرت انگیز ۹۸ درصد را در تست آسیب عصبی نشان داد (میلز و همکاران ۲۰۱۱). جهت تایید این مزایا در انسان، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.