کد خبر : 1686
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مارس 2020 - 17:00

حفاظت مفصل ورزشکاران

حفاظت مفصل ورزشکاران

حفاظت مفصل ورزشکاران حفظ سلامت مفصل و پرهیز از درد یا آسیب مفصلی مزمن، برای ورزشکاران تمامی سنین مهم است. هیچ امری نمی تواند بیشتر از درد مزمن یا آسیب طولانی مدت که صد درصد از تمرین ورزشکار جلوگیری می‌کند تمرین را مختل و بهبود در عملکرد را تغییردهد. یکی از متداول ترین آسیب های

حفاظت مفصل ورزشکاران

حفظ سلامت مفصل و پرهیز از درد یا آسیب مفصلی مزمن، برای ورزشکاران تمامی سنین مهم است.

هیچ امری نمی تواند بیشتر از درد مزمن یا آسیب طولانی مدت که صد درصد از تمرین ورزشکار جلوگیری می‌کند تمرین را مختل و بهبود در عملکرد را تغییردهد. یکی از متداول ترین آسیب های کوچک در ورزشکاران به نظر آرتریت یا التهاب مفصلی است.

ورزشکاران که در ورزش های با نیازهای پرتاب کردن ها یا تاب دادن های مداوم درگیر هستند( بیسبال ، سافت بال و تنیس از میان دیگر ورزش ها) اغلب آرتریت های آرنج شانه یا مچ دست را تجربه می کنند.

ورزشکارانی که در ورزش هایی با نیاز بالای دویدن و تغییر جهت شرکت می‌کنند اغلب التهاب‌های زانو یا لگن را تجربه می‌کنند، شاخه ای از صنعت مکمل های ورزشی این نگرانی ورزشکاران، افراد مسن و همه افراد غیر فعالی که به طور معمول آرتریت را تجربه می کنند، هدف قرار داده است.

تری فلکس، سوما فلکس،  فیری موو،  نام فعلی مکمل هایی است که این نگرانی را هدف قرار می دهند. تغییر بافت های همبند یا غضروف، با مفصل ها، دلیل عمده التهاب است که می تواند سبب درد مفصل شود.

مواد تبلیغاتی برای مکمل های معروف همانند کندرویتین و گلوکوزامین مواد غذایی هستند که می‌توانند در حفظ غضروف و جلوگیری از تخریب، محدود کردن درد و اختلالات عملکرد آنها پیشنهاد شوند.

اشکال خاصی از پروتئین‌ها که بافت های مفصلی را در بر دارند، اغلب به عنوان مکمل بسته بندی و در بطری گذاشته می‌شوند، و بر این باور تمرکز می‌کند که مصرف این اجزا تولید بافت را در مفصل بهبود خواهند داد. مکمل های اسید هیالورونیک و کلاژن دناتوره نشده گلیکوزیله ی نوع ۲ (UC-II) مثال هایی از آنها هستند.

 

حفاظت مفصل ورزشکاران

حفاظت مفصل ورزشکاران

 

بعلاوه مواد غذایی، به ویژه چربی های سالم و ماهی های چرب یا مکمل های روغن ماهی جهت ارائه برخی از اثرات قدرتمند ضد التهابی که برای درد مفصلی مفید فرض شده و به طور بالقوه سبب تسکین درد می شوند اثبات شده‌اند.

مواد غذایی یافت شده در میوه ها، سبزیجات، گیاهان دارویی و همچنین ادویه ها دارای قدرت ضد التهابی هستند.

بروملین (جزئی از پای سیب) زردچوبه هندی و ریشه زنجبیل مثال‌های کمی از این دست هستند بسیاری از این مواد غذایی به صورت قرص یا پودر به عنوان مکمل های رژیمی در بسته بندی های امروزی قرار گرفته و فروخته می شود.

مراقبت از سلامت مفصل ها چند وجهی است و ورزشکاران نیاز دارند تا هوشمندانه تامین کنند: پرهیز از بیش تمرینی، درست غذا خوردن، استراحت و ریکاوری مطلوب.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.