کد خبر : 1414
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 ژانویه 2020 - 0:35

گوگرد – SULFUR

گوگرد – SULFUR
گوگرد در تمام سلول‌های بدن وجود دارد و برای اصلاح ساخت غضروف بین استخوان ها، برای تاندون های که باعث اتصال عضلات و استخوانها می شوند و در ساختمان خود استخوان ها به کار می رود.

گوگرد – SULFUR

برای ساخته شدن کراتین (Ceratin) وجود گوگرد ضروری میباشد. کراتین یک پروتئین است که در سلامت ساختمان مو و پوست شرکت دارد. گوگرد در تمام سلول‌های بدن وجود دارد و برای اصلاح ساخت غضروف بین استخوان ها، برای تاندون های که باعث اتصال عضلات و استخوانها می شوند و در ساختمان خود استخوان ها به کار می رود. گوگرد همچنین  برای ساخته شدن هورمون انسولین که قند خون را تنظیم می کند و نیز برای ساخت و تولید هپارین که در فرآیند لخته شدن خون شرکت می‌کند نیز لازم می باشد. در ایجاد و حفظ یک دستگاه تناسلی سالم و برای پوشش سالم این دیواره شریانها و وریدها ، وجود گوگرد ضروری می باشد. به علاوه، این ماده معدنی برای سم زدایی الکل، سیانیدهایی که در غذاها وجود دارد، آلودگی هوا و دود سیگار نقش مهمی دارد. برای انجام این عمل سم زدایی، گوگرد به ماده سمی متصل شده و از طریق ادرار از بدن خارج می شوند.

گوگرد در بعضی از آمینواسیدها وجود دارد که با خوردن آنها می‌توان به خوبی گوگرد را جذب بدن نمود. ویتامین E کمک می کند که گوگردی که از آمینواسیدها به دست می‌آید جذب شده و برای استفاده در سلول ها به کار رود.

افزایش مقدار مس (CU) در رژیم غذایی می‌تواند باعث شود که به گوگرد متصل شده و جذب آن را مشکل نماید. در پماد ها و کرم ها گوگرد اضافه می شود زیرا در درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی بسیار موثر می باشد. یکی از شکل های شیمیایی گوگرد ، سولفات می باشد که مکمل های کندرویتین (chondroitin) از آن استفاده می‌شود.

موارد استفاده های درمانی از گوگرد – SULFUR

سلامت مفصل: کندرویتین در غضروف و اطراف مفصل های استخوان قرار دارد و به سلول‌های مفصل کمک می‌کند که آب را به درون خود بکشند. این کار باعث ایجاد لغزندگی می‌شود و به آنها اجازه می‌دهند که بر روی هم به راحتی لیز بخورند.  همچنین همراه با گلوکزامین به بازسازی کلاژن و سایر اجزاء غضروف کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که به آرتروز( آرتریت) در صورتی که از مکمل های حاوی کندرویتین سولفات استفاده کنند که هم دردشان کمتر خواهد شد و هم حرکت مفصل هایشان بهتر انجام می‌شود که این وضعیت می‌تواند به علت صاف شدن غضروف های جدید در آنها باشد.

سم زدایی: وجود مقادیر کافی گوگرد در رژیم غذایی ممکن است به بدن کمک کند تا از مواد زائدی که وارد بدن می‌شوند مثل الکل، آلودگی‌های محیط و مواد مضری مثل سیانید، سم زدایی کند.

تقویت موها و ناخن ها: مصرف گوگرد به اندازه کافی باعث می‌شود که موها و ناخن ها رشد خوبی داشته و قوی و سالم باشند.

تسکین درد در آرتروز: تحقیقات آزمایشگاهی دیده شده است که تزریق داخل وریدی گوگرد به عنوان یک مکمل می‌تواند باعث کاهش درد در افراد دچار آرتروز و آرتریت روماتوئید شود.

آلرژی (حساسیت): متیل سولفونیل متان که به اختصار به آن MSM گفته می شود و یک مکمل ارگانیک گوگرد می باشد در صورتی که دو قرص ۱۰۰۰ میلی گرمی آن همراه با ویتامین ث و بیوفلانوئیدها  مصرف شود ممکن است باعث کاهش علایم و مشکلات آلرژی و حساسیت شود.

گوگرد

غذاهای سرشار از گوگرد – SULFUR

غذاهای زیر حاوی مقادیر زیادی گوگرد می باشد:

تخم مرغ – عدس – گوشت گاو – گوشت مرغ –  گوشت بوقلمون – لوبیا قرمز- چشم بلبلی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.