کد خبر : 2581
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 نوامبر 2020 - 21:48

ارتباط بین کراتین و افزایش وزن

ارتباط بین کراتین و افزایش وزن

  ارتباط بین کراتین و افزایش وزن به طور کلی، مکمل سازی کراتین (۲۰ گرم در روز به مدت ۵ تا ۶ روز) با افزایش وزن بدنی به اندازه ۰/۵  تا ۳/۵ کیلوگرم همراه است. متوسط افزایش وزن بدن حدود یک کیلوگرم می باشد. به لحاظ نظری، این افزایش وزن بدن و تغییر احتمالی در

 

ارتباط بین کراتین و افزایش وزن

به طور کلی، مکمل سازی کراتین (۲۰ گرم در روز به مدت ۵ تا ۶ روز) با افزایش وزن بدنی به اندازه ۰/۵  تا ۳/۵ کیلوگرم همراه است. متوسط افزایش وزن بدن حدود یک کیلوگرم می باشد. به لحاظ نظری، این افزایش وزن بدن و تغییر احتمالی در ترکیب بدن، ریشه در افزایش آب درون سلولی، تحریک سنتز پروتئین یا کاهش تجزیه پروتئین دارد. از آنجا که کاهش ادرار تولیدی با دوره زمانی افزایش غلظت کراتین عضله رابطه کاملاً مستقیمی دارد، بنابراین کراتین احتمالاً موجب احتباس آب در سلولهای عضله اسکلتی می شود که دلیل آن افزایش اسمولاریته درون سلولی تارهای عضلانی است. شواهد نشان می دهند مقداری از افزایش وزن را می توان به تاثیر آنابولیکی کراتین نسبت داد، هرچند در کوتاه مدت (۵ تا ۶ روز) این تأثیر عامل مهمی به شمار نمی رود.

افزایش وزن بدن می تواند تاثیر سودمندی در برخی رشته های ورزشی داشته یا نداشته باشد. با وجود این، در ورزش هایی که در آنها فعالیت های حمل وزن بدن انجام می شود مانند دویدن یا ژیمناستیک، افزایش وزن ناشی از مکمل سازی کراتین می تواند بر عملکرد تاثیر منفی داشته باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.