کد خبر : 1503
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 فوریه 2020 - 1:17

اسید آمینه تیروزین

اسید آمینه تیروزین
تیروزین در طول تمرین، می تواند اجرا برای ورزشکاران استقامتی و برای ورزشکاران قدرتی و توانی درگیر در ورزش های طولانی مدت و پرشدت را بهبود دهد.

تیروزین Tyrosine

ال-تیروزین

تیروزین یک اسید آمینه غیر ضروری است؛ بنابرین می تواند در بدن سنتز شده و نیاز نیست از منابع غذایی دریافت شود. با این حال، می توان آن را به سادگی از منابع غذایی سرشار از پروتئین همانند، سویا، مرغ، بوقلمون، ماهی، بادام زمینی، مغز بادام و غذاهای لبنی بدست آورد. تیروزین در محصولات پروتئینی استفاده می شود، همچنین به عنوان یک پیش ساز ناقل های عصبی همانند، دوپامین و اپی نفرین وظیفه مهمی دارد.

عملکرد تیروزین، یک پیش ساز مهم ناقل عصبی دوپامین است. دوپامین و دیگر ناقل عصبی، سروتونین (۵- هیروکسی تریپتوفان)، به طور متضاد عمل می کنند. زمانی که سطوح سروتونین نسبت به دوپامین بالا است، موجب احساس خستگی، خستگی مفرط و کاهش انگیزه می شود. در مقابل، زمانی که سطوح دوپامین افزایش می یابد، باعث می شود احساس خستگی کاهش و انگیزه افزایش یابد. گمان می شود که مصرف مکمل تیروزین در طول تمرینات بلند مدت، به بهبود میزان دوپامین؛ سروتونین کمک خواهد کرد، در نتیجه خستگی را کاهش و عملکرد را بهبود می دهد.

مزایای عملکردی: مصرف مکمل با تیروزین در طول تمرین، می تواند اجرا برای ورزشکاران استقامتی و برای ورزشکاران قدرتی و توانی درگیر در ورزش های طولانی مدت و پرشدت را بهبود دهد.

مکمل این اسید آمینه را می توان در اشکال مختلف یافت که معمول ترین آن قرص و پودر هستند. همان گونه که جهت تایید بهترین روش استفاده به تحقیقات بیشتری نیاز است؛ پیشنهاد یک راهکار مصرف مطلوب مشکل می باشد.

برخی مواقع تیروزین برای درمان افسردگی توصیه می شود، در این موارد، ۱۰۰۰ الی ۵۰۰ میلی گرم به صورت ۳ بار در روز توصیه می شود.

عوارض مصرف: استفاده از تیروزین زمانی بی خطر می باشد که به میزان توصیه شده مصرف شود. مقدار مصرف مسموم کننده آن تقریبآ ۵۰۰۰ میلی گرم برای هر کیلیو گرم وزن بدن است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.