کد خبر : 1102
تاریخ انتشار : جمعه 6 دسامبر 2019 - 23:39

نارگیل

نارگیل
نارگیل خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی آن، بعلاوه نارگیل، محتوی آنتی اکسیدان های نیرومند و یک تحریک کننده ایمنی است.

نارگیل

از چه تشکیل شده است: نارگیل، میوه ای است که از درخت کوکوس نوسیفرا برداشت می شود.جزء اصلی رژیم غذایی در فرهنگ های فیلیپینی، جزایر پلینزی و مالزی است. این فرهنگ ها به طور معمول، نارگیل را به عنوان داروی مکمل استفاده می کنند. آب، شیر و روغن های نارگیل ( که در بخش گوشتی این میوه موجود است) بخش هایی از میوه هستند که استفاده می شوند و به عنوان مکمل رژیمی در حال محبوب تر شدن هستند.

چگونه عمل می کند: استفاده های نارگیل در پزشکی عبارتند از : خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی آن، بعلاوه نارگیل، محتوی آنتی اکسیدان های نیرومند و یک تحریک کننده ایمنی است. نارگیل در محتوی بودن میزان بالایی (تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد) از تری گلیسریدها دارای زنجیره متوسط ( MCTS) ، بی همتا است. تری گلیسریدها دارای زنجیره متوسط ( MCTS) کوچک بوده، و در مقایسه با تری گلیسرید های دارای زنجیره ی بلند می ، به طور مستقیم در خون جذب شوند، که بیشتر توسط سیستم لنفاوی و کبد قبل از این که به واسطه عضلات به عنوان سوخت اکسید شوند، منتقل می شوند. اخیرآ، آب نارگیل به عنوان یک جایگزین مایع برتر در مقایسه با گتورید و دیگر نوشیدنی های ورزشی، تبلیغ شده است.

نارگیل

مزایای عملکردی: تصور بر این است آب نارگیل، موجب افزایش جایگزینی مایع، جلوگیری از کم شدن آب بدن (دی هیدریشن) و محدود کردن کاهش ناگهانی عملکرد بدنی در نتیجه کم شدن آب، شیر، روغن و تا اندازه ای آب نارگیل، آنتی اکسیدانی نیرومند را ایجاد می کنند و از عملکرد سالم سیستم ایمنی حمایت می کنند. این خواص می توانند به ورزشکاران در مدیریت فشار تمرین که می تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند، کمک کنند و همچنین التهاب تولید شده توسط تخریب و آسیب عضلانی را محدود کنند. تری گلیسریدها دارای زنجیره متوسط ( MCTS)  که به طور مستقیم در خون جذب می شوند، می توانند به سرعت به عنوان منبع سوخت در طول تمرین اکسید شده، ورزشکاران استقامتی را قادر به ذخیره ی گلیکوژن عضله و بهبود عملکرد می سازند. برخی از شواهد وجود دارند که تری گلیسریدها دارای زنجیره متوسط ( MCTS)، می توانند میزان متابولیک را افزایش، به کاهش وزن کمک و ترکیب بدنی را بهبود دهند.

میزان معمول مصرف: مطالعات در ارتباط با کاهش وزن، ۳۰میلی لیتر( ۲ قاشق غذاخوری) روغن نارگیل در روز را استفاده کرده اند. توصیه های جهت آب نارگیل به عنوان یک جایگزین مایعات مشابه با مقدار دیگر مایعات ۰/۲۴ – ۰/۱۲ لیتر هر ۱۵ دقیقه در طول تمرین و ۰/۶ لیتر برای هر ۰/۴۵ کیلوگرم وزن بدن است که در طول تمرین از دست می رود.

نگرانی های مرتبط با سلامتی : اگرچه شیر و روغن نارگیل، سرشار از چربی های اشباع هستند. به طور منفی، بر سطوح کلسترول خون اثر نمی گذارند و مصرف آنها بی خطر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.