کد خبر : 3754
تاریخ انتشار : شنبه 19 آگوست 2023 - 0:45

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

غذاهایی که برای قلب مضر هستند ۱- شکر، نمک، چربی با گذشت زمان، مقادیر زیاد نمک، شکر، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر نگران قلب خود هستید، بهتر است اینها را از چرخش منظم دور نگه دارید. اما به جای تمرکز بر

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

۱- شکر، نمک، چربی

با گذشت زمان، مقادیر زیاد نمک، شکر، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر نگران قلب خود هستید، بهتر است اینها را از چرخش منظم دور نگه دارید.

اما به جای تمرکز بر روی یک غذای بد، عاقلانه است که روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید. اگر بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم‌چرب استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید این چیزها را داشته باشید.

۲- بیکن

بیش از نیمی از کالری بیکن از چربی اشباع شده است که می تواند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد شما را افزایش دهد و احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. پر از نمک است که فشار خون شما را بالا می برد و باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند. مقادیر زیاد سدیم (بخش اصلی نمک) می تواند منجر به سکته مغزی، بیماری قلبی و نارسایی قلبی شود. نگهدارنده های اضافه شده بیکن نیز با این مسائل مرتبط است.

۳- گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت گاو، بره و خوک ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد. ممکن است به این دلیل باشد که آنها دارای چربی اشباع بالایی هستند که می تواند کلسترول را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان می دهد که چگونه باکتری های روده بخشی از گوشت به نام ال کارنیتین را پردازش می کنند. سهم خود از گوشت را محدود کنید همچنین، به دنبال برش های بدون چربی مانند گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوشت چرخ کرده بدون چربی باشید.

۴- جوش شیرین

داشتن مقادیر کمی شکر اضافه مضر نیست، اما یک قوطی نوشابه بیشتر از آنچه متخصصان برای یک روز کامل توصیه می کنند، قند افزوده دارد. کسانی که نوشابه می نوشند بیشتر وزن اضافه می کنند و احتمال چاقی و دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری قلبی بیشتر است. و در حالی که علم هنوز در مورد نوشیدنی های رژیمی مبهم است، برخی تحقیقات آنها را با افزایش وزن و سکته مغزی مرتبط می دانند. بهترین گزینه شما آب طعم دار ساده، گازدار یا شیرین نشده است.

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

۵- محصولات پخته شده

کوکی ها، کیک ها و کلوچه ها باید غذاهای کمیاب باشند. آنها معمولاً مملو از قند اضافه شده هستند که منجر به افزایش وزن می شود. آنها همچنین با سطوح بالاتر تری گلیسیرید مرتبط هستند و این می تواند منجر به بیماری قلبی شود. ماده اصلی آنها معمولاً آرد سفید است که ممکن است قند خون شما را افزایش دهد و شما را بیشتر گرسنه کند. خوراکی های سالم تری درست کنید: آرد سبوس دار را جایگزین کنید، شکر را خرد کنید و به جای کره یا شورت، از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید.

۶- گوشت های فرآوری شده

هات داگ، سوسیس، سالامی و … بدترین نوع گوشت ها برای قلب شما هستند. آنها مقادیر زیادی نمک دارند و بیشتر آنها چربی اشباع شده بالایی دارند. وقتی صحبت از گوشت های اغذیه فروشی می شود، بوقلمون برای شما بهتر از سالامی است زیرا چربی اشباع شده ندارد. اما هنوز مقدار مناسبی سدیم دارد، بنابراین به اندازه سینه بوقلمون خرد شده تازه برای قلب سالم نیست.

۷- برنج سفید، نان و پاستا

برنج، نان، ماکارونی و تنقلات تهیه شده از آرد سفید فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی سالم خود را ندارند. غلات تصفیه شده به سرعت به قند تبدیل می شوند که بدن شما آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. رژیم غذایی سرشار از غلات تصفیه شده می تواند باعث ایجاد چربی شکم شود که مطالعات مرتبط با بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ است. سعی کنید حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم کامل تهیه کنید. هنگام خرید به دنبال عبارت “۱۰۰% غلات کامل” باشید.

۸- پیتزا

اگر پیتزا را درست، درست کنید می‌تواند سالم باشد، اما بیشتر پیتزاها و کیک‌های یخ‌زده دارای مقادیر خیره‌ کننده‌ای سدیم، چربی و کالری هستند که همگی می‌توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند. وقتی سفارش دادید، یک پوسته نازک (در صورت امکان گندم کامل) انتخاب کنید، پنیر کمتری بخواهید، سبزیجات را روی هم بچینید و از پپرونی یا سوسیس که سرشار از نمک هستند صرفنظر کنید. برای سالم‌ترین پیتزا، خودتان آن را درست کنید.

۹- الکل

نوشیدن ملایم الکل به قلب شما آسیب نمی رساند مگر اینکه فشار خون بالا یا تری گلیسیرید بالا داشته باشید، نوعی چربی در خون شما که می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. از سوی دیگر، نوشیدن زیاد می تواند منجر به فشار خون بالا، نارسایی قلبی، سکته مغزی و افزایش وزن شود. بنابراین اگر قبلا مشروب ننوشیده اید، شروع نکنید.

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

۱۰- کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول بد شما را افزایش دهد و احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا روغن های گیاهی که حاوی چربی های تک و چند غیراشباع برای سلامت قلب هستند جایگزین کنید. اگر کلسترول بالایی دارید، اسپری کردن با استانول حتی بهتر است. استفاده منظم می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL شما کمک کند.

۱۱- ماست طعم دار و پرچرب

ماست می تواند یک منبع فوق العاده برای تغذیه باشد. خوردن منظم آن ممکن است از شما در برابر فشار خون بالا محافظت کند. اما مراقب نوع خریداری شده باشید. ماست‌های طعم‌دار مملو از قند اضافه‌شده هستند که با افزایش وزن، فشار خون بالا، التهاب و بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. برای سالم‌ترین انتخاب، ماست کم‌چرب ساده تهیه کنید و میوه‌های تازه، دارچین یا وانیل خود را به آن اضافه کنید.

۱۲- سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی های سرخ شده رستوران ها و فست فودها چربی و نمک زیادی دارند که خبر بدی برای قلب شماست. یک مطالعه نشان داد افرادی که ۲ تا ۳ بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده می خورند، احتمال مرگ زودهنگام بیشتری دارند. اگر زیاده‌ روی کردید، کوچک‌ترین قسمت ممکن را دریافت کنید یا سفارش خود را تقسیم کنید. حتی بهتر از آن: خودتان سیب زمینی سرخ شده در فر را با روغن زیتون سالم برای قلب درست کنید. اگر از سیب زمینی شیرین استفاده کنید آنها حتی برای شما بهتر خواهند بود.

۱۳- مرغ سوخاری

مرغ سرخ کردنی کالری، چربی و سدیم را به یک غذای سالم اضافه می کند. مطالعات، غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع ۲، چاقی و فشار خون بالا مرتبط دانسته اند که همگی احتمال نارسایی قلبی را افزایش می دهند. برای انتخابی ترد اما سالم‌تر، سینه‌های مرغ بدون پوست را در آرد سبوس‌دار نان کنید و به جای سرخ کردن آن را بپزید.

غذاهایی که برای قلب مضر هستند

۱۴- سوپ کنسرو شده

سوپ می تواند راهی آسان برای دریافت سبزیجات، پروتئین و فیبر بیشتر باشد. اما مراقب مواد ناسالم باشید. سوپ کنسرو شده اغلب مقدار زیادی سدیم دارد که می تواند باعث فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود. و هر سوپ خامه ای دارای چربی اشباع شده ناسالم است. سالم ترین راه برای لذت بردن از سوپ، تهیه آن از ابتدا با آبگوشت کم نمک است. اگر سوپ آماده می‌خرید، برچسب آن را برای حداقل نمک و چربی بررسی کنید.

۱۵- سس پانسمان مزرعه

مواد اصلی این سس محبوب معمولاً دوغ، نمک و شکر است. این باعث می شود چربی، سدیم و کالری بالایی داشته باشد. هیچ کدام از اینها برای قلب شما خوب نیست. می توانید با مخلوط کردن خامه ترش یا پنیر کم چرب با دوغ کم چرب و گیاهان تازه مانند شوید، ترخون یا پیازچه، نسخه سالم تری از سس های خامه ای مورد علاقه خود درست کنید.

۱۶- بستنی

بستنی سرشار از قند، کالری و چربی اشباع شده است، بنابراین آن را برای یک خوراکی خاص ذخیره کنید. خوردن غذاهای مملو از چربی و قند منجر به افزایش وزن می شود. همچنین می تواند تری گلیسیرید شما را افزایش دهد و منجر به حمله قلبی شود. کالری و چربی خود را با انتخاب ماست یخ زده کم چرب یا بدون چربی یا میوه های یخ زده کاهش دهید. برچسب را برای حداقل میزان قند و چربی اشباع بررسی کنید.

۱۷- چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از غذاهایی است که بیشتر به افزایش وزن کمک می کند. و نه تنها مملو از چربی اشباع شده هستند، بلکه با نمک نیز پوشیده شده اند – که با بیماری قلبی نیز مرتبط است. چیپس سیب زمینی کم سدیم یا کم چرب را کنار بگذارید. آنها فقط شما را دوباره گرسنه خواهند گذاشت. مغذی ترین میان وعده ها پروتئین های سالم، کربوهیدرات ها و چربی ها را ترکیب می کنند، مانند کراکر غلات کامل با پنیر کم چرب یا ذرت بو داده خانگی با روغن زیتون.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.