کد خبر : 936
تاریخ انتشار : شنبه 2 نوامبر 2019 - 23:30

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs)

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs)

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs) چربی بطور معمول به عنوان یک ماده ارگوژنیک در نظر گرفته نمی شود، به هرحال ، یک نوع خاص از چربی بدلیل خواص متابولیک مختلف آن ممکن است اطراف شما به چرخد و شما را وسوسه کند. MCTs چربی های اشباع با زنجیره کوتاهی از مولکول های کربن هستند

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs)

چربی بطور معمول به عنوان یک ماده ارگوژنیک در نظر گرفته نمی شود، به هرحال ، یک نوع خاص از چربی بدلیل خواص متابولیک مختلف آن ممکن است اطراف شما به چرخد و شما را وسوسه کند. MCTs چربی های اشباع با زنجیره کوتاهی از مولکول های کربن هستند که این امر به آنها اجازه می دهد تا حدودی دارای ویژگی های متفاوت از سایر چربی ها به طول کربن طویل تر باشند. این تفاوت های فیزیکی سبب می شود MCTs با سرعت بیشتری توسط کبد هضم و جذب شوند. بنابراین، آنها سریعتر به انرژی تبدیل می شوند. هم چنین ، آنها به ال-کارنیتین بعنوان ناقل برای ورود به داخل میتوکندری و تامین انرژی نیاز ندارند.

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs) مانند کربوهیدرات ها عمل می کنند که این امر منجر به این عقیده گردید که آنها می توانند بعنوان یک منبع انرژی جهت صرفه جویی گلیکوژن استفاده شوند.

بسیاری از ادعاها که در مورد MCTs وجود دارد :

تامین سریع منابع انرژی برای ورزشکاران، حفظ و صرفه جویی توده عضلات خالص و به حرکت در آوردن ذخایر چربی برای تولید انرژی ؛ همه ی اینها تقریبا برای تمامی ورزشکاران می توانند بی نهایت مفید باشند . اگرچه در واقع، ورزشکاران استقامتی احتمالا بیشترین استفاده را از این مکمل می برند.

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs) در روغن های نارگیل و روغن هسته خرما وجود دارند که عناصر سازنده ی خیلی مشهور در غذاها هستند و اغلب می توان آنها را در شگلات های انرژی زا پیدا کرد. مصرف دوزهای بالایی از MCTs ، می تواند موجب اسهال و گرفتگی عضلانی شود، بنابراین اگر شما قصد استفاده از آنها را دارید، از آزمایش طولانی آنها قبل از مسابقه مطمئن شوید.

تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs)

متاسفانه، تحقیقات نتایج مختلفی را نشان داده است وجالب توجه است که نتایج مثبت در استفاده از تری گلسیریدهای با زنجیره ی متوسط(MCTs) در افرادی مشاهده شده که مصرف کل کالری خود را افزایش داده اند. مطالعاتی که در آنها همسان سازی کالری ها در بین کربوهیدرات ها در مقابل MCTs و کربوهیدرات ها انجام دادند پیشرفت قابل ملاحظه ای را در اجرا نشان نداده اند. از دیدگاه پژوهشی، گرچه شواهد متقاعد کننده زیادی در حمایت استفاده از MCTs بعنوان یک ماده ارگوژنیک برای توسعه ی اجرا وجود ندارد، اما گزارشهای توصیفی از ورزشکارانی وجود دارد که یک موفقیت بزرگ را با آن (MCTs) کسب کرده اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.