کد خبر : 2065
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 ژوئن 2020 - 23:38

متیل سولفونیل متان MSM

متیل سولفونیل متان MSM
متیل سولفونیل متان MSN مکانسیم های چندگانه ای دارد که بواسطه آن ها می تواند مزایایی برای آرتروز مفاصل فراهم کند.

 

متیل سولفونیل متان MSM

متیل سولفونیل متان MSM یک ترکیب عالی است که می توان آن را در انواع میوه ها، سبزیجات، غلات و غذاهای حیوانی یافت. به طور فراوانی در شیر، گوجه، چای و ذرت یافت می شود (متیل سولفونیل متان ۲۰۰۳)، MSM  به طور بسیار معمولی، به عنوان یک مکمل رژیمی جهت درمان درد و اختلال عملکرد مفصلی استفاده میشود.

متیل سولفونیل متان MSN مکانسیم های چندگانه ای دارد که بواسطه آن ها می تواند مزایایی برای آرتروز مفاصل فراهم کند.

  • اول این که، MSM یک آنتی اکسیدان و عامل ضد التهابی قوی است که به آن اجازه می دهد تا با آسیب های ایجاد شده توسط رادیکال های آزاد مبارزه کرده، و درد و التهاب را کاهش می دهد.
  • دوم این که، عقیده بر این است که MSM، موجب افزایش فعالیت کورتیزول، یک هورمون ضدالتهابی قوی می شود. تزریق کورتیزول به ورزشکاران، جهت درمان درد و التهاب مفصلی استفاده می شود.

در نهایت، MSM محتوی سولفور یک ترکیب مهم بافت همبند است که در یک سوم از جمعیت های مبتلا به آرتروز کاهش می یابد (اوشا و نایدو ۲۰۰۴).

ورزشکاران بسیاری، درد مفاصل مزمن را به عنوان نتیجه تمرینات یا آسیب دیدگی تجربه می کنند. نیازهای بدنی ورزش و مکان تمرینات روزانه، میزان قابل توجهی از فشار را بر مفاصل وارد می کنند. علاوه بر این، بیشتر ورزشکاران باید بر آسیب های معمول ناشی از عمل جراحی یا بازسازی مفصل غلبه کنند. برگشت به حالت اولیه از این نوع عمل جراحی می تواند منجر به تغییراتی در مفاصل شده و MSM پتانسیلی جهت بهبود و سرعت بخشیدن به توانبخشی را دارد.

میزان معمول مصرف توصیه شده مکمل متیل سولفونیل متان (MSM)، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم سه بار در روز معادل ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در مجموع است.

عوارض: به نظر می رسد MSM در میزان مصرف توصیه شده، بی خطر باشد. اثرات استفاده طولانی مدت تقریبآ ناشناخته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.