کد خبر : 3357
تاریخ انتشار : جمعه 27 می 2022 - 23:19

اهمیت ویتامین‌های C و E برای ورزشکاران استقامتی

اهمیت ویتامین‌های C و E برای ورزشکاران استقامتی

اهمیت ویتامین‌های C و E برای ورزشکاران استقامتی معلوم شده ‌است ویتامین‌های C و E بالقوه از آنتی ‌اکسیدان ها هستند و به مبارزه با آسیب اکسایشی می‌پردازند که می‌توانند هنگام فعالیت‌های ورزشی استقامتی شدید رخ دهند. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین C و E همسو با یکدیگر کار می‌کنند و ویژگی‌های آنتی ‌اکسیدانی

اهمیت ویتامین‌های C و E برای ورزشکاران استقامتی

معلوم شده ‌است ویتامین‌های C و E بالقوه از آنتی ‌اکسیدان ها هستند و به مبارزه با آسیب اکسایشی می‌پردازند که می‌توانند هنگام فعالیت‌های ورزشی استقامتی شدید رخ دهند. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین C و E همسو با یکدیگر کار می‌کنند و ویژگی‌های آنتی ‌اکسیدانی یکدیگر را افزایش می‌دهند.

مکمل‌های حاوی مگادوز ویتامین‌های C و E بیشتر توسط ورزشکاران استقامتی خریده و خورده می‌شود، چون معتقدند بازیافت پس ‌از جلسات تمرین شدید را بهتر امکان‌پذیر می‌سازد.

اهمیت ویتامین‌های C و E برای ورزشکاران استقامتی

هرچند این ویتامین‌ها می‌توانند بر فرایند بازیافت مؤثر باشند ولی نباید بیشتر از مقادیر قابل ‌قبول و ایمن روزانه دریافت شوند. خوردن ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم ویتامین C سبب می‌شود تا نیاز ورزشکاران به این ویتامین در حداقل تامین شود. این مقدار با خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه و سبزیجات فراوان نیز باشد، به ‌آسانی تامین می‌شود. به دلیل مطالعاتی که به ‌تازگی نقش آنتی ‌اکسیدانی ویتامین E را به اثبات رسانده‌اند، مکمل سازی ویتامین E نزد ورزشکاران استقامتی بسیار متداول شده‌ است. فقط آن دسته از ورزشکاران استقامتی که برای کاستن از وزن خود، کالری دریافتی خود را محدود می‌کنند، احتمالاً به مکمل سازی ویتامین E نیاز دارند. با وجود این، به ‌روشنی معلوم نیست چه مقدار مکمل ویتامین‌ E می‌تواند موجب بهتر شدن عملکرد سلامتی ورزشکاران شود. ترکیب رژیم غذایی و مکمل سازی ویتامین E به مقدار ۱۰۰ تا ۲۷۰ میلی‌گرم در روز مناسب است و به مقدار کافی ویتامین E بدون نگرانی از آثار جانبی منفی آن دریافت می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.