کد خبر : 3336
تاریخ انتشار : شنبه 16 آوریل 2022 - 1:49

تاثیر خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت‌های استقامتی

تاثیر خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت‌های استقامتی

تاثیر خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت‌های استقامتی اگر غذاهای پر پروتئین در قالب یک وعده غذایی، ۲ تا ۴ ساعت پیش‌ از شروع فعالیت ورزشی استقامتی خورده شوند، در احساس اشباع و کندی فرآیند هضم و جذب مؤثراند و در نتیجه مقادیر انرژی را برای یک دوره زمانی طولانی‌ تر حفظ می‌کنند. همچنین برخی مطالعات

تاثیر خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت‌های استقامتی

اگر غذاهای پر پروتئین در قالب یک وعده غذایی، ۲ تا ۴ ساعت پیش‌ از شروع فعالیت ورزشی استقامتی خورده شوند، در احساس اشباع و کندی فرآیند هضم و جذب مؤثراند و در نتیجه مقادیر انرژی را برای یک دوره زمانی طولانی‌ تر حفظ می‌کنند. همچنین برخی مطالعات نشان داده‌اند خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت ورزشی با توجه به آنکه اسیدهای آمینه شاخه‌دار BCAAs را تامین می‌کند مفید است.

نشان داده شده‌ است خوردن اسیدهای آمینه شاخه‌دار قبل ‌از فعالیت ورزشی، احتمالاً خستگی هنگام فعالیت ورزشی را از طریق ساز و کار کاهش خستگی مرکزی به تاخیر می‌اندازد. با وجود این، خوردن اسیدهای آمینه شاخه‌دار درست پیش‌ از فعالیت ورزشی تاثیر ناچیزی داشته ‌است. خوردن بیش ‌از حد پروتئین پیش ‌از فعالیت ورزشی می‌تواند به احساس تنبلی و کندی منجر شود که دلیل آن فقدان کربوهیدرات‌ها است. همچنین، دهیدراسیون نیز بر اثر خوردن پروتئین زیاد رخ می‌دهد که علت آن افزایش ادرار تولیدی است که باید فرآورده تجزیه پروتئین‌ها یعنی اوره را دفع کند.

تاثیر خوردن پروتئین پیش ‌از فعالیت‌های استقامتی

برخی پژوهشگران نشان داده‌اند خوردن غذاهای پر پروتئین در فاصله زمانی یک ساعت مانده به فعالیت ورزشی استقامتی، تأثیری منفی بر عملکرد ورزشی دارد. زمانی‌ که همان مقدار پروتئین ۳ ساعت پیش‌ از فعالیت ورزشی خورده شده، آثار منفی بر عملکرد نداشته ‌است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد خوردن پروتئین در حد متوسط قبل ‌از فعالیت ورزشی مفید است، مشروط بر آنکه در چند ساعت پیش ‌از فعالیت ورزشی، مقادیر کافی کربوهیدرات خورده ‌شده باشد. با خوردن کربوهیدرات‌ها، پروتئین و مقادیر ناچیز چربی پیش ‌از فعالیت ورزشی، ورزشکاران می‌توانند تعادل و تنوع مواد غذایی را در قالب یک وعده غذایی حفظ کنند که این هدف همه ی وعده هایی غذایی در سرتاسر تمرین‌ها است.

بیشتر بخوانید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.