کد خبر : 2888
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آوریل 2021 - 1:28

گیاه سنبل کوهی

گیاه سنبل کوهی

گیاه سنبل کوهی – گیاه طبی سنبل گیاه طبی سنبل، گیاه دارویی جاودانه در آمریکای شمالی اروپا و آسیا می باشد. پیش از  ۲۰۰۰ سال پیش، یونانی ها این گیاه دارویی را به عنوان درمان برای اضطراب، استرس، بی خوابی و دیگر اختلالات خواب استفاده می کردند. آنرا برای از بین بردن استرس حملات هوایی

گیاه سنبل کوهی – گیاه طبی سنبل

گیاه طبی سنبل، گیاه دارویی جاودانه در آمریکای شمالی اروپا و آسیا می باشد. پیش از  ۲۰۰۰ سال پیش، یونانی ها این گیاه دارویی را به عنوان درمان برای اضطراب، استرس، بی خوابی و دیگر اختلالات خواب استفاده می کردند. آنرا برای از بین بردن استرس حملات هوایی در انگلستان در طول جنگ جهانی دوم استفاده می کردند. استفاده از گیاه سنبل کوهی برای درمان اضطراب، استرس و اختلالات خواب تا به امروز معمول است.

مکمل هایی از ریشه، قسمت پایین ساقه (ریزوم) و ساقه گیاه ساخته می‌شوند و عصاره آن اغلب در کپسول و قرص قرار داده میشود.

مکانیسم های دقیق گیاه سنبل کوهی شناخته نشده است؛ با این حال، اجزائی تشکیل شده که تصور می شود مسئول تاثیرات بیولوژیکی آن باشند شامل : روغن های فرار مانند اسید والریک، ایریدوئیدها، الکالوئیدها و اسیدهای امینه از جمله اسید گاما- آمینوبوتیریک(GABA)، تیروزین، آرژنین و گلوتامین هستند (هدلی و پتری ۲۰۰۳).

گیاه سنبل کوهی

ورزشکاران ممکن است از بهبود کیفیت، طول مدت و سرحالی ایجاد شده از خواب سود ببرند. این مزایا می‌تواند، به بهبود در برگشت به حالت اولیه بعد از تمرین و عملکرد بعد از آن را به ارمغان آورد. علاوه بر این، سنبل کوهی می‌تواند در طول سفرهای خسته ‌کننده و تغییرات زمانی، کمک به سفر زدگی ورزشکاران در سازگاری با ریتم شبانه روزی منطقه‌ای زمانی جدید استفاده شود.

میزان مصرف موثر سنبل کوهی استفاده شده در پژوهشهای علمی، دامنه‌ای از ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم دارد و باید بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت قبل از خواب مصرف شود.

نه اثرات عوارض جانبی سنبل کوهی شناخته شده، نه موارد منع مصرف برای استفاده از آن وجود دارد. بر خلاف برخی از کمک کننده‌های خواب، استفاده از سنبل کوهی منجر به ایجاد وابستگی نمی شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.