کد خبر : 2485
تاریخ انتشار : جمعه 23 اکتبر 2020 - 0:10

نقش ویتامین ها در بدن ورزشکاران

نقش ویتامین ها در بدن ورزشکاران

نقش ویتامین ها در بدن ورزشکاران ویتامین ها برای ادامه حیات حفظ بهداشت و سلامتی مطلوب و اجرای ورزشی ضروری هستند، اما نیاز به آنها خیلی ناچیز است. از آنجا که برای تولید انرژی بدن ویتامین های مشخصی نیاز دارد، بنابراین بسیاری از ورزشکاران معتقدند که آنها باید مقدار ویتامین بیشتری به شکل مکمل مصرف

نقش ویتامین ها در بدن ورزشکاران

ویتامین ها برای ادامه حیات حفظ بهداشت و سلامتی مطلوب و اجرای ورزشی ضروری هستند، اما نیاز به آنها خیلی ناچیز است. از آنجا که برای تولید انرژی بدن ویتامین های مشخصی نیاز دارد، بنابراین بسیاری از ورزشکاران معتقدند که آنها باید مقدار ویتامین بیشتری به شکل مکمل مصرف کنند.

برخی ورزشکاران نیز از اهمیت حیاتی این ماده غذایی آگاهی ندارند و در نتیجه، غذاهای کم محتوا می خورند. در عین حال، برخی ورزشکاران هستند که در رژیم غذایی (شرایط محدودیت دریافت کالری) به سر می برند. این افراد نیز ویتامین به اندازه کافی به دست نمی آورند. چنین ورزشکارانی را باید از نقش منابع غذایی ویتامین ها آگاه کرد و خطرهای مصرف زیاد یا خیلی کم این مواد غذایی را برای آنها توضیح داد.

نقش ویتامین ها در بدن ورزشکاران

به ورزشکاران باید گوشزد کرد :

  • ویتامین ها به عنوان بخشی از دستگاههای آنزیم ای عمل می کنند تا اعمال بدن را تنظیم کنند.
  • ویتامین ها، هر چند تامین کننده انرژی نیستند، ولی در فرایندهای اکسایشی سلول ها برای رهایش انرژی مورد نیاز فعالیت های ورزشی به عنوان کوآنزیم عمل می کنند.

به عنوان مثال زمانی که سلول های عضلات به انرژی نیاز دارند، کربوهیدرات ها و چربی ها به یک سلسله واکنش های آزادسازی انرژی مثل ATP تجزیه می شوند. ویتامینهای B2 ,B1, نیاسین و اسید فولیک به این واکنش های آزاد کننده انرژی کمک می کند.

مکمل سازی ویتامین

چون ورزشکاران نسبت به افراد غیر فعال مواد سوختی بیشتری را میسوزانند، بنابراین به ویتامین بیشتری نیاز دارند تا مواد سوختی غذایی را به ATP تبدیل کنند. حتی کاهش اندک ویتامین های محلول در آب که از راه بازدم رخ می دهد ، نیازهای ویتامینی ورزشکاران را زیاد میکند. با وجود این ورزشکاران اغلب نسبت به افراد غیر فعال غذایی بیشتری می خورند. اگر ورزشکاران کالری های اضافی خود را به طور عمده از کربوهیدرات ها تامین کنند، به احتمال زیاد مقادیر ویتامین مورد نیاز خود را به دست می آورند و نیازی به استفاده از مکمل های ویتامینی نخواهند داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.