کد خبر : 1070
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دسامبر 2019 - 23:14

اصول التهاب

اصول التهاب
اغلب در طول روز، بدن با مهاجمانی مانند باکتریها و ویروسها مواجه می شود، اما آنها بطور معمول توسط فرآیندهای التهابی داخل بدن مورد حمله و تخریب قرار می گیرند.

اصول التهاب (پایه های التهاب)

اغلب در طول روز، بدن با مهاجمانی مانند باکتریها و ویروسها مواجه می شود، اما آنها بطور معمول توسط فرآیندهای التهابی داخل بدن مورد حمله و تخریب قرار می گیرند. مقدار کمی از التهاب مورد نیاز است. اما با افزودن ورزش شدید می تواند پاسخ التهابی را فراتر از کنترل تنظیمی بدن افزایش دهد.

دو نوع اصلی لمی باشند. التهاب کلاسیک رایج ترین نوع التهاب است، زیرا نوعی از التهاب است که می تواند بوسیله ی کبودی آشکار دیده شود و با درد احساس می شود. این نوع از التهاب معمولا توسط استراحت، کمپرس یخ، و بالا نگه داشتن رفع می شود و بدن در پاسخ و شروع فرآیندهای بهبود یا ریکاوری بسیار خوب عمل می کند.

از سوی دیگر، التهاب ساکت می تواند اثرات منفی قابل توجهی بر سلامتی و عملکرد داشته باشد. این نوع التهاب معمولا در بیماریهایی مانند بیماری قلبی، آلزایمر، روماتیسم مفصلی، و سرطان نقش دارد. در التهاب ساکت هیچ گونه تورم یا کبودی دیده نمی شود. در حقیقت، تنها راه پی بردن به مقدار التهاب در بدن از طریق یک آزمایش خون است که سطح پروتئینی واکنش – ( CRP) C را مورد بررسی قرار می دهند. CRP شاخص التهاب کل بدن است که می تواند در سن بسیار جوانی شروع شود. این نوع التهاب را بدلیل وضعیت بدون علامت و نشانه به سختی می توان مدیریت و کنترل کرد.

اصول التهاب

اصول التهاب

اصول التهاب – علم التهاب

دانش رایج این روزها این است که چه غذاهایی باید و چه چیزهایی نباید به منظور بهبود عملکرد و یا سرعت بازگشت به حالت اولیه استفاده شوند، اما اخیرا به چربی ها بیشتر توجه شده است. اگرچه زمانی تحت عنوان ” بد ” تبلیغ شدند، در واقع چربی های خاصی می توانند توانایی بدن را برای مبارزه با التهاب بهبود دهند و اجرای ورزشی را ارتقاء بخشند. متابولیسم و اثرات اسیدهای چرب بسیار پیچیده است و درک این نکته مهم است که در سطح پایه انواع مختلف چربی ها می توانند با افزایش و کاهش برخی از هورمونها موجب افزایش یا کاهش التهاب شوند.

چربی هایی که به شدت با التهاب مرتبط هستند شامل چربی اشباع، ترانس، امگا-۳ غیراشباع چندگانه، و امگا-۶ غیراشباع چندگانه هستند. چربی های اشباع و ترانس التهاب را افزایش می دهند و باید مصرف آنها را کاهش داد. چربیهای غیراشباع چندگانه اثر متفاوتی بر بدن دارند و درک و دانش پاسخ التهابی نسبت به آنها خیلی اهمیت دارد.

خوردن امگا-۳ غیراشباع منجر به نتایج بسیار مثبت سلامت می شود. چربیهای امگا-۳ علاوه بر کمک به کنترل التهاب، در موارد زیر نیز نقش دارند:

  • کمک خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری
  • کاهش فشار خون بالا
  • بهبود حساسیت انسولین
  • کاهش حساسیت در مفاصل برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید
  • محافظت در برابر سکته ناشی از تجمع پلاک و لخته شدن خون
  • افزایش سطح لیپوپروتئین های با چگالی بالا و کاهش تری گلیسیریدها

اطلاعات بیشتر

التهاب و مواد غذایی

التهاب و مواد غذایی

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.