کد خبر : 2528
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 نوامبر 2020 - 22:17

مطالعات انجام شده در زمینه جینگو بیلونا

مطالعات انجام شده در زمینه جینگو بیلونا

  مطالعات انجام شده در زمینه جینگو بیلونا بیشتر تحقیقات، بر تاثیرات ادراکی کوتاه ‌مدت، پیرو یکبار مصرف جینگو بیلونا تمرکز داشته اند، مطالعات طولانی مدت اثر جینگو بیلونا را بر کاهش عملکرد ادراکی و جلوگیری از زوال عقل بررسی کرده اند. در حالی که برخی از مطالعات یک تاثیر مثبت را نشان می دهند،

 

مطالعات انجام شده در زمینه جینگو بیلونا

بیشتر تحقیقات، بر تاثیرات ادراکی کوتاه ‌مدت، پیرو یکبار مصرف جینگو بیلونا تمرکز داشته اند، مطالعات طولانی مدت اثر جینگو بیلونا را بر کاهش عملکرد ادراکی و جلوگیری از زوال عقل بررسی کرده اند. در حالی که برخی از مطالعات یک تاثیر مثبت را نشان می دهند، اکثر آنها اینگونه نیستند (کانتر ۲۰۰۷). یک بررسی از مطالعات جینگو در سال ۲۰۰۹ مشاهده کرد، تنها یکی از چهار پژوهش اخیر روی جینگو نتایج مثبت معناداری داشته است ( بیرکس، گریملی و ون دانگن ۲۰۰۹).

مطالعات انجام شده در زمینه جینگو بیلونا

مروری از تحقیقات مرتبط با جینگو بیلونا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۰۷ به این نتیجه رسید که هیچگونه مدرک قانع ‌کننده‌ای جینگو بیلونا چه به عنوان یک بار مصرف و چه طولانی مدت، جهت بهبود عملکرد ادراکی وجود ندارد و این که فوائد آن برای افراد دارای مشکلات زوال عقل یا اختلالات شناختی، متناقض و غیرقابل اعتماد بود ( ارنست و کانتر ۲۰۰۷، بیرکس، گریملی و ون دانگن ۲۰۰۹ ).

خواص ضد افسردگی جینگو بیلونا و توانایی آن برای کمک به افراد در مقابله با استرس کمتر تحقیق شده است. در سال ۲۰۰۲ یک گروه دانشمند از موسسه آزمایشگاهی غدد دریافتند، ۱۲۰ گرم جینگو بیلونا در روز، افزایش فشار خون و کورتیزول در طول استرس درک شده به صورت تجربی را کاهش میدهد (جزوا و همکاران). با این حال، این نتایج، توسط بیشتر پژوهش ها تایید نشده اند. اینکه جینگو بیلونا هرگونه فواید افزایش دهنده عملکرد برای ورزشکاران را ایجاد کند، بعید به نظر می رسد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.