کد خبر : 2473
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اکتبر 2020 - 0:25

بیماری های گرمایی

بیماری های گرمایی

  بیماری های گرمایی فشار گرمایی بار سنگینی را بر سیستم قلبی عروقی وارد می کند تا تنظیم دمای بدن را برقرار سازد باوجود این زمانی که فعالیت ورزشی در گرما انجام می شود،  برای حفظ عملکرد ورزشی کنترل ثبات گردش خون ممکن است تنظیم گرمایی را در اولویت قرار دهد تا حدی که فرد

 

بیماری های گرمایی

فشار گرمایی بار سنگینی را بر سیستم قلبی عروقی وارد می کند تا تنظیم دمای بدن را برقرار سازد باوجود این زمانی که فعالیت ورزشی در گرما انجام می شود،  برای حفظ عملکرد ورزشی کنترل ثبات گردش خون ممکن است تنظیم گرمایی را در اولویت قرار دهد تا حدی که فرد را در معرض خطر زیاد بیماری گرمایی قرار دهد. به عبارت دیگر هنگام فعالیت ورزشی سیر جریان خون به جای آنکه متوجه عضلات فعال شود، به سوی بافت های محیطی منحرف خواهد شد تا خطر آسیب گرمایی را کاهش دهد. به طور کلی چهار نوع بیماری گرمایی در میان ورزشکاران دیده شده است: گرما گرفتگی، واماندگی گرمایی، گرمازدگی و سنکوب گرمایی.

هرچند برخی پژوهشگران خاطرنشان ساخته اند که این بیماریهای گرمایی می توانند در یک پیوستار به گنجند، ولی این احتمال وجود دارد که نشانگاهی از هر یک از این بیماریهای گرمایی را فرد به نمایش گذارد، بدون آنکه علائم دیگری از سایرین داشته باشد، شیوع بیماریهای گرمایی زمانی که ورزشکار با گرما سازگار می شوند، کاهش می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.