کد خبر : 2326
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آگوست 2020 - 19:49

سنکوب گرمایی

سنکوب گرمایی

  سنکوب گرمایی سنکوپ گرمایی به ندرت در ورزشکاران آماده رخ می دهد، در بیشتر مواقع این عارضه زمانی رخ می‌دهد که فرد مدت زمان طولانی را در گرما ایستاده یا برای یک دوره زمانی طولانی در وضعیت دائم به فعالیت ورزشی پرداخته است. علت سنکوپ گرمایی به وجود آمدن یک حوضچه خون در رگهای

 

سنکوب گرمایی

سنکوپ گرمایی به ندرت در ورزشکاران آماده رخ می دهد، در بیشتر مواقع این عارضه زمانی رخ می‌دهد که فرد مدت زمان طولانی را در گرما ایستاده یا برای یک دوره زمانی طولانی در وضعیت دائم به فعالیت ورزشی پرداخته است.

علت سنکوپ گرمایی به وجود آمدن یک حوضچه خون در رگهای اندامها و پوست است که دلیل آن نیز گرمای بیش از حد هوا است. در پاسخ به محیط بسیار گرم  عروق زیر جلدی پوست متسع می شوند تا امکان خنک کنندگی بیشتر را میسر سازند. افزایش اتساع عروق خونی از حجم خونی که به قلب باز می گردد، می کاهد که پیامد آن کاهش برون ده قلبی و کمتر شدن فشار خون است. بنابراین مسیر جریان خون به طرف مغز کاهش می یابد و یک رخداد سنکوپ ای منجر می شود.

تشخیص افتراقی سنکوپ گرمایی مبتنی است در یک دوره غش در حالی که افزایش دمای مقعدی وجود ندارد. قبل از رخداد سنکوب بیمار ممکن است تهوع، ضعف، تونل بینایی، یا سرگیجه را احساس کند. درمان سنکوب گرمایی عبارت است از جبران مایعات و الکترولیت هایی از دست رفته و قرار دادن بیمار در یک وضعیت افقی در حالی که پاهایش بالا گرفته شده است. وضعیت افق باعث می شود تا بازگشت سیاهرگی به قلب افزایش یابد در نتیجه برون ده قلبی و فشار خون افزایش می یابند که پیامد آن بازگشت حجم خون طبیعی به مغز می باشد.

مطالب بیشتر

واماندگی گرمایی

گرما گرفتگی ( گرما زدگی )

گرمازدگی فعالیتی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.