کد خبر : 1079
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دسامبر 2019 - 23:54

کاکائو

کاکائو
کاکائو محتوی اسیدهای چرب؛ مواد معدنی همچون، منیزیم، مس، پتاسیم، کلسیم؛ و پلی فنول است همچنین با بهبود عملکرد عروقی، موجب افزایش جریان خون و مواد مغذی به عضلات در طول تمرینات ورزشی می شود.

کاکائو

نام های دیگر: شکلات سیاه، کاکائو تیبروما، فلاونول های کاکائو، فلاون -۳- اولز گالات شده

غذاها و نوشیدنی هایی که محتوی شکلات و کاکائو هستند، از دانه های درخت کاکائو تیبرما درست می شوند. شربت کاکائو، یک خمیر ساخته شده از دانه های تخمیر شده کاکائو است که پوست کنده، بو داده و سپس چرخ شده اند(تراشیده می شوند.) درصد کاکائوی درج شده روی بسته بندی های مواد غذایی، برحسب درصد شربت کاکائو در محصول است. پودر کاکائوی آماده شده در پخت و پز، توسط جدا کردن کره کاکائو از شربت آن ساخته می شود(کتز، دوتی و علی ۲۰۱۱).

کاکائو

چگونه عمل می کند: کاکائو محتوی اسیدهای چرب؛ مواد معدنی همچون، منیزیم، مس، پتاسیم، کلسیم؛ و پلی فنول است. پلی فنول ها شامل، انواع ترکیبات هستند، اما کاکائو به طور خاصی، سرشار از فلاونوئیدها است که شامل اپی کتچین، کتچین و پروسیانیدها است. فلاونوئیدها می توانند به واسطه فعالیت آنتی اکسیدانی شان اثرات محافظتی از قلب را داشته باشند. بعلاوه، فلاونوئیدها خواص تنظیم کنندگی ایمنی داشته، اثرات سودمندی را بر سیستم عروقی می گذارند. فلاونوئیدها می توانند از تشکیل آترواسکلورزیز(تصلب شراین) پیشگیری کنند و فشار خون را کاهش دهند. به نظر می رسد اپی کتچین، اثر بیشتری بر عملکرد عروق دارد(کتز، دوتی و علی ۲۰۱۱؛ جلیل و اسماعیل ۲۰۰۸).

مزایای عملکردی: به دلیل اثراتش بر عملکرد می تواند برای ورزشکاران مفید باشد. بهبود عملکرد عروقی، موجب افزایش جریان خون و مواد مغذی به عضلات در طول تمرین می شود، در نتیجه عملکرد را بهبود می دهد. بهبود جریان خون پس از ورزش می تواند فوائدی همچون، در اختیار قرار دادن بهتر مواد مغذی مصرف شده پس از تمرین به واسطه حمل آنها و در نتیجه برگشت به حالت اولیه موثر را ایجاد کند. اثرات آنتی اکسیدانی و تنظیم کنندگی سیستم ایمنی کاکائو، مزایای مضاعفی را برای ورزشکاران ایجاد می کند.

میزان معمول مصرف: کمتر از ۵میلی گرم پلی فنول اپی کتچین برای ایجاد مزایای سلامتی مشخص شده است. به طور معمول، پژوهش های تحقیقاتی از ۸۰۰ – ۳۰۰ میلی گرم پلی فنول های کاکائو در روز استفاده کرده اند که این میزان مصرف برای مکمل پیشنهاد می شود. تقریبا ۵۰ میلی گرم پلی فنول در ۱ گرم پودر کاکائو دارد؛ و ۴۰گرم شکلات سیاه محتوی ۶۰۰ – ۳۰۰میلی گرم پلی فنول است، در حالی که ۴۰گرم شیر شکلات به طور میانگین، حاوی ۲۰۰ -۱۰۰ میلی گرم از این ماده است.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: بزرگترین عارضه جانبی مربوط به کاکائو و شکلات سیاه، کالری بالا و محتوای چربی و خطر مربوط به افزایش وزن هستند. عوارض سلامتی دیگری، تا به حال شناخته نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.