کد خبر : 3656
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژوئن 2023 - 0:29

جینسنگ سیبری Eleutherococcus senticosus

جینسنگ سیبری Eleutherococcus senticosus

بررسی اجمالی Eleuthero (Eleutherococcus senticosus) درختچه ای چوبی است که گاهی اوقات جینسنگ سیبری نامیده می شود. این یک جینسینگ واقعی نیست. گاهی اوقات به عنوان آداپتوژن استفاده می شود. Eleuthero اغلب یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود. آداپتوژن ها دسته ای از مواد هستند که اعتقاد بر این است که مقاومت بدن را

بررسی اجمالی

Eleuthero (Eleutherococcus senticosus) درختچه ای چوبی است که گاهی اوقات جینسنگ سیبری نامیده می شود. این یک جینسینگ واقعی نیست. گاهی اوقات به عنوان آداپتوژن استفاده می شود.

Eleuthero اغلب یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود. آداپتوژن ها دسته ای از مواد هستند که اعتقاد بر این است که مقاومت بدن را در برابر استرس های فیزیکی، محیطی و احساسی تحریک می کنند. Eleuthero حاوی بسیاری از مواد شیمیایی است که بر مغز، سیستم ایمنی و برخی هورمون ها تأثیر می گذارد.

افراد از Eleuthero برای تبخال تناسلی، دیابت، عملکرد ورزشی، مهارت‌های حافظه و تفکر، سرماخوردگی و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنند، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

Eleuthero را با گیاهان دیگری به نام “جینسنگ” اشتباه نگیرید، از جمله جینسنگ آمریکایی، آبی کوهوش، کانایگر، کودونوپسیس، پاناکس جینسنگ و پاناکس نوتوجینسنگ. اینها یکی نیستند.

 

جینسنگ سیبری Eleutherococcus senticosus

اثرات جانبی

هنگام مصرف خوراکی: Eleuthero در صورت استفاده تا ۳ ماه احتمالاً بی خطر است. Eleuthero معمولا به خوبی تحمل می شود. عوارض جانبی ممکن است شامل اسهال، ناراحتی معده و سردرد باشد. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه استفاده از Eleuthero برای بیش از ۳ ماه بی خطر است یا خیر وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه استفاده از Eleuthero در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد.

کودکان: Eleuthero احتمالاً در نوجوانان (سنین ۱۲ تا ۱۷ سال) در صورت مصرف خوراکی تا ۶ هفته بی خطر است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا استفاده طولانی مدت از آن بی خطر است یا در کودکان خردسال وجود ندارد.

بیماری های قلبی: Eleuthero ممکن است باعث تپش قلب، ضربان قلب نامنظم یا فشار خون بالا در افرادی شود که اختلالات قلبی دارند. اگر مشکل قلبی دارید، فقط زیر نظر یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی از Eleuthero استفاده کنید.

شرایط حساس به هورمون مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز یا فیبروم رحم: Eleuthero ممکن است مانند استروژن عمل کند. اگر شرایطی دارید که ممکن است با قرار گرفتن در معرض استروژن بدتر شود، از Eleuthero استفاده نکنید.

در این ترکیب محتاط باشید

دیگوکسین (لانوکسین) با ELEUTHERO تعامل دارد.

نگرانی هایی وجود دارد که Eleuthero ممکن است سطح دیگوکسین را افزایش دهد. این می تواند اثرات و عوارض جانبی دیگوکسین را افزایش دهد. اگر دیگوکسین مصرف می کنید، قبل از مصرف Eleuthero با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 1A2 (CYP1A2)) با ELEUTHERO تداخل دارند.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 2C9 (CYP2C9)) با ELEUTHERO تداخل دارند

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. Eleuthero ممکن است سرعت تجزیه این داروها توسط کبد را تغییر دهد. این می تواند اثرات و عوارض جانبی این داروها را تغییر دهد.

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با ELEUTHERO تداخل دارند

Eleuthero ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف Eleuthero همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

 

داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد / ضد پلاکت) با ELEUTHERO تداخل دارند.

Eleuthero ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف الوترو همراه با داروهایی که لخته شدن خون را نیز کند می کنند، ممکن است خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

 

داروهایی که توسط پمپ ها در سلول ها حرکت می کنند (بسترهای پلی پپتیدی انتقال دهنده آنیون آلی) با ELEUTHERO تعامل می کنند

برخی از داروها توسط پمپ ها به داخل و خارج سلول ها منتقل می شوند. Eleuthero ممکن است نحوه عملکرد این پمپ ها را تغییر دهد و میزان ماندگاری دارو در بدن را تغییر دهد. در برخی موارد، این ممکن است اثرات و عوارض جانبی یک دارو را تغییر دهد.

داروهایی که توسط پمپ‌ها در سلول‌ها حرکت می‌کنند (P-glycoprotein Substrates) با ELEUTHERO تعامل دارند.

داروهایی که سیستم ایمنی را کاهش می دهند (سرکوب کننده های ایمنی) با ELEUTHERO تداخل دارند.

Eleuthero می تواند فعالیت سیستم ایمنی را افزایش دهد. برخی از داروها، مانند داروهایی که پس از پیوند استفاده می شوند، فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند. مصرف Eleuthero همراه با این داروها ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.