کد خبر : 4397
تاریخ انتشار : شنبه 28 سپتامبر 2024 - 0:14

مهدی پیرتاجانی

قارچ مرغ جنگلی

قارچ مرغ جنگلی
قارچ های مرغ جنگلی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این قارچ ها کم کالری و کم چرب هستند اما همچنین حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی مانند آنتی اکسیدان ها و پلی ساکاریدهای مفید هستند.

قارچ مرغ جنگلی یا قارچ میتاکه

قارچ مرغ جنگلی چیست؟

مرغ جنگلی (نام علمی Laetiporus sulphureus) نوعی قارچ است که روی درختان و داخل آن رشد می کند.

آیا قارچ مرغ جنگلی برای خوردن بی خطر است؟

مرغ جنگلی قارچ بزرگی است که اغلب بر روی درختان و کنده های در حال پوسیدگی یافت می شود. این قارچ یک خوراکی خوشمزه است و ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

قارچ در داخل درخت رشد می کند و باعث پوسیدگی می شود زیرا چوب را برای مواد مغذی تجزیه می کند. با افزایش سن قارچ، شروع به باردهی یا تولید قارچ در پوست بیرونی درخت می کند. مرغ جنگلی بخش مهمی از اکوسیستم است، زیرا درختان پیر و در حال مرگ را می شکند و مواد مغذی آنها را به خاک باز می گرداند.

قارچ های مرغ جنگل چه شکلی است؟

شما به راحتی می توانید قارچ های مرغ جنگل را با رنگ روشن و شکل متمایز آنها تشخیص دهید. قارچ‌های جوان معمولاً نارنجی یا زرد درخشان هستند و تقریباً شبیه قفسه‌هایی هستند که در کنار درخت چسبیده‌اند. قارچ های جوان نیز در لمس نرم هستند و بافتی تقریباً جیر دارند.

قارچ‌های مسن‌تر معمولاً برخی از رنگ‌های روشن خود را از دست می‌دهند و قبل از اینکه در نهایت سفید شوند، زرد یا برنزه‌تر می‌شوند. قارچ‌های مسن‌تر نیز شکننده‌تر هستند.

قارچ های مرغ جنگل کجا پیدا می شود؟

این قارچ عمدتاً در اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود، اگرچه چندین گونه مشابه در شرق آسیا وجود دارد. آنها معمولاً در درختان چوب سخت مانند بلوط، درختان گیلاس و مخروطیان یافت می شوند.

آیا قارچ های مرغ جنگلی برای خوردن بی خطر است؟

قارچ های مرغ جنگلی، به ویژه گونه L. sulphureus، برای خوردن بی خطر هستند و یک افزودنی خوشمزه به رژیم غذایی شما هستند.

عوارض جانبی قارچ مرغ جنگل

اگرچه مرغ جنگلی هنگام پختن، خوردن آن بی خطر است، اما قارچ خام ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. علاوه بر این، قارچ ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

چندین گونه قارچ وجود دارد که شبیه قارچ مرغ جنگلی هستند اما کمی سمی هستند. این گونه های دیگر معمولاً در درختان مخروطی در شمال شرقی ایالات متحده و درختان اکالیپتوس در غرب آمریکای شمالی یافت می شوند. مصرف این مواد مشابه ممکن است باعث استفراغ و توهمات خفیف شود.

هنگام جستجوی غذا، مطمئن شوید که قارچ مناسب را قبل از خوردن آن شناسایی کرده اید. اگر مطمئن نیستید که مرغ جنگلی را برداشته اید یا نه، با یک متخصص مشورت کنید یا آن را دور بیندازید.

فواید سلامتی

این قارچ ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این قارچ ها کم کالری و کم چرب هستند اما همچنین حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی مانند آنتی اکسیدان ها و پلی ساکاریدهای مفید هستند.

برخی مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در مرغ جنگلی ممکن است فواید سلامتی گسترده ای داشته باشد.

این قارچ ممکن است به مبارزه با تومورها کمک کند. پلی ساکاریدها یا زنجیره های طولانی قند موجود در مرغ جنگلی ممکن است به بدن در مبارزه با تومورها کمک کند. به نظر می رسد پلی ساکاریدهای قارچ سیستم ایمنی را تشویق می کنند تا علیه تومورها عمل کند. آنها همچنین ممکن است به طور مستقیم تومورها را با ایجاد مرگ سلولی تومور سرکوب کنند.

مرغ جنگلی ممکن است التهاب را کاهش دهد. یک مطالعه روی موش نشان داد که اسید بوریکوریک موجود در قارچ مرغ جنگلی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. این اسید به موش هایی داده شد که زخم معده داشتند و به نظر می رسید که گسترش زخم را محدود می کند و از پوشش معده محافظت می کند.

مرغ جنگلی حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به جلوگیری از آسیب ناشی از مواد شیمیایی به نام رادیکال های آزاد که می توانند در طول زمان در بدن شما انباشته شوند، کمک می کنند. قارچ مرغ جنگلی حاوی حداقل دو نوع آنتی اکسیدان به نام‌های پلی فنول و فلاونوئید است که در برابر این رادیکال‌های آزاد موثر هستند.

چگونه این قارچ را بخوریم

طعم مرغ جنگل، همانطور که از نامش پیداست، مرغ جنگلی طعم مطبوعی دارد که شبیه مرغ است. همچنین دارای بافت گوشتی است که هنگام پخت به خوبی خود را حفظ می کند.

یک وعده مرغ از قارچ های چوبی معمولاً شامل موارد زیر است:

مرغ جنگلی همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و پلی فنول ها است.

طرز پخت مرغ جنگلی مرغ جنگلی اگر آن را خام بخورید ممکن است باعث مشکلات معده شود، بنابراین حتما قبل از خوردن آن را کاملا بپزید. می‌توانید آن را مانند سایر قارچ‌ها بپزید، مانند تفت دادن، بلانچ کردن، پختن یا سرخ کردن آن.نحوه خوردن مرغ جنگلی مرغ جنگلی را می توان در دستور العمل های قارچ مورد علاقه شما گنجاند. مرغ جنگلی دارای بافت گوشتی و طعمی شبیه مرغ است.

مرغ جنگلی دارای بافت گوشتی و طعمی شبیه مرغ است که آن را به یک جایگزین عالی برای گوشت تبدیل می کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.