کد خبر : 946
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 نوامبر 2019 - 23:58

وزن و ترکیب بدنی

وزن و ترکیب بدنی

وزن و ترکیب بدنی تغییر ترکیب بدنی، وابسته به انرژی و کالری دریافتی است. ورزشکاران باید جهت از دست دادن ذخایر چربی بدن و تغییر ترکیب بدنی زمانی تمرین کنند که در یک وضعیت کاهش کالری یا انرژی قرار بگیرند. برای برخی ورزشکاران، محدود کردن شدید کالری، جهت رسیدن و حفظ ترکیب بدنی خالص نیاز

وزن و ترکیب بدنی

تغییر ترکیب بدنی، وابسته به انرژی و کالری دریافتی است. ورزشکاران باید جهت از دست دادن ذخایر چربی بدن و تغییر ترکیب بدنی زمانی تمرین کنند که در یک وضعیت کاهش کالری یا انرژی قرار بگیرند. برای برخی ورزشکاران، محدود کردن شدید کالری، جهت رسیدن و حفظ ترکیب بدنی خالص نیاز است. این نوع از محدود کردن به طور منفی، بر عملکرد تاثیر می گذارد. ورزشکاران باید جهت تغییر ترکیب بدن به طور عاقلانه تلاش کنند و باید در فصل خارج از مسابقات بر ترکیب بدن تمرکز شود و این زمانی است که اوج عملکرد نیاز نیست.

ورزشکاران ، جهت تغییر با بهبود ترکیب بدن به خاطر چندین دلیل انگیزه دارند. اما کاهش در چربی بدن، اساسا به این معنی است که یک ورزشکار جهت حرکت دویدن، پریدن ، شنا کردن و تغییر جهت دادن را با وزن یا توده کمتر انجام خواهد داد. برای مثال ، یک مرد ورزشکار که ۷۵ کیلوگرم است و ۱۰درصد وزن چربی معادل ۷/۵ کیلوگرم بافت چربی را حمل می کند. اگر این ورزشکار، چربی بدن خود را به ۷درصد کاهش دهد، او توده چربی خود را به حدود ۵/۲۵ کیلوگرم کاهش خواهد داد؛ که بدن او می تواند به طور کارآمدتری با چربی بدنی کم حرکت کند. ورزشکارانی که کارآمدتر یا اقتصادی تر حرکت می کنند، فعالیت یکسانی را با انرژی کمتری به انجام خواهند رساند. یک ورزشکار لاغر که با چربی بدن کم حرکت می کند، یک وظیفه مشابه را کارامدتر و با مصرف انرژی کمتری در مقایسه با فردی انجام می دهد که چربی بدنی بیشتری حمل می کند. بعلاوه، ورزشکارانی همانند، پرش کنندگان ارتفاع یا دوندگان سرعت برای حداکثر قدرت؛ نسبی سازی توده ی بدن به قدرت را به منظور بهینه سازی عملکردی خود خواستار هستند. حفظ قدرت و توان هنگام به حداقل رساندن وزن یا توده بدن کلیدی است. اگر قدرت به همراه توده بدن از دست داده شود، بهبود در عملکرد محقق نخواهد شد.

تمایل ورزشکاران برای لاغر شدن، به همراه نیاز بسیاری از افراد غیروزشکار برای کاهش وزن ، انفجاری در مکمل های چربی سوزی و کاهش دهنده وزن را ایجاد کرده است. این مکمل ها، یکی از محبوب ترین نوع محصولات عرضه شده به بازار هستند.

متاسفانه ، مکمل های چربی سوز و کاهش دهند وزن نیز، برخی از بیشترین خطرات را به همراه دارند؛ آن ها اغلب محتوی محرک های بسیار نیرومندتر از کافئین هستند که می توانند بر عملکرد قلبی عروقی تاثیر گذاشته، باعث مرگ شوند. احتیاط بسیار زیادی ، باید هنگام انتخاب این محصولات صورت گیرد. نگرانی دیگر این است که اغلب این مکمل ها، تقلبی و آلوده به مواد یا مواد مخدر دارویی که روی برچسب وجود ندارد باشند و این که ممکن است تاثیرات قوی (اغلب مضر) بر بدن داشته باشند.

بیشتر مکمل های چربی سوز و کاهش دهند وزن، می توانند جهت یکی از سه مورد زیر کمک کننده باشند:

اساس تحریکی: این مواد تحریک کننده مانند کافئین ، آفدرین، سینرفین ، گوآرنا، بسیاری دیگر هستند. ادعای محصولات شامل داشتن توانایی برای افزایش میزان متابولیسم استراحت و چربی سوزی.

کاهش دهنده اشتها: این مکمل ها شامل هودیا گوردونی و دیگر مکمل ها است که به کنترل اشتها و محدود کردن جذب کالری کمک می کنند.

کاهش دهنده های جذب چربی: این مواد، میزان چربی جذب شده در طول گوارش را در نتیجه کم کردن جذب کالری، کاهش می دهند. کیتوسان ، که ماده ساختاری بافت شده در پوسته خرچنگ، میگو و خرچنگ است، ماده معروف یافت شده در مکمل های کاهش دهنده وزن است که تصور می شود، با توانایی خود برای اتصال به چربی و جلوگیری ازجذب آن عمل می کند. این نوع از محصولات می توانند برخی از عوارض جانبی نامطلوب مانند شل شدن مدفوع و اسهال را به همراه داشته باشند. بعلاوه، استفاده آنها نیز جذب ویتامین های محلول در چربی ، چربی های سالم و اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز برای عملکرد مطلوب را محدود خواهد کرد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.