کد خبر : 542
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 سپتامبر 2019 - 22:08

مرافبت های تغذیه ای در بارداری

مرافبت های تغذیه ای در بارداری
تغذيه مناسب همراه با ورزش برای مادر باردار علاوه بر تامين سلامت خودش ، در سلامت جنين و نوزاد هم نقش مهمي دارد .

مرافبت های تغذیه ای در بارداری – تغذیه مناسب همراه با ورزش برای مادر باردار علاوه بر تامین سلامت خودش ، در سلامت جنین و نوزاد هم نقش مهمی دارد .

مرافبت های تغذیه ای در بارداری
تغذیه : مرافبت های تغذیه ای در بارداری
در دوران بارداری جنین کاملاّ وابسته به مادر است و مواد غذائی که مادر مصرف می کند از راه جفت به جنین می رسد . بنابر این تغذیه مناسب مادر باردار علاوه بر تامین سلامت خودش ، در سلامت جنین و نوزاد هم نقش مهمی دارد . غذای روزانه زن باردار باید دارای همه گروه های غذائی باشد چون استفاده از یک گروه غذائی ، همه مواد لازم را تامین نمی کند .
مرافبت های تغذیه ای در بارداری
بهداشت دهان ودندان: مرافبت های تغذیه ای در بارداری
با توجه به اهمیت مراقبت از دندانها در حاملگی ، زن باردار بهتر است در طول بارداری حداقل یکبار توسط دندانپزشک معاینه شود .مسواک زدن قبل از خواب ضروری است . با پیشرفت حاملگی به علت افزایش ترشح هورمونها ممکن است لثه ها متورم و پر خون شده و خونریزی از لثه ها پیش آید ، اگر خونریزی زیاد شده و بیش از چند روز ادامه یابد لازم است با دندانپزشک مشورت شود .

بهداشت روان:
آرامش مادر از مسائلی است که امروز بسیار مورد توجه قرار دارد . ثابت شده است که اضطراب و هیجانات زن حامله بر سلامت جنین تاّثیر می گذارد . آرامش روانی مادر بخصوص نزدیک زایمان اهمیت زیادی دارد .

مصرف دارو:
اکثر دارو ها میتوانند از جفت عبور کرده و به جنین رسیده و اثرات زیانباری برای جنین ونوزاد ایجاد کنند . از آنجائی که بیشترین اثرات سوء داروها و مواد مضر در سه ماهه اول حاملگی است لذا در این مدت باید از مصرف دارو بدون تجویز پزشک ، همچنین از کشیدن سیگار یا تنفس در فضای آلوده به دود سیگار وهمچنین انجام هر نوع عکسبرداری پزشکی بدون اجازه پزشک خودداری شود .
مرافبت های تغذیه ای در بارداری
ورزش: مرافبت های تغذیه ای در بارداری
بهترین ورزش در بارداری ، پیاده روی در هوای آزاد است . خانم باردار می تواند حدود نیم ساعت در روز و حداقل سه بار در هفته پیاده روی کند .راه رفتن باعث تقویت عضلات شکم شده ودر ماه های آخر به راحت انجام شدن زایمان کمک میکند .انجام تمرینات بسیار ساده در بارداری ضمن حفظ اندام مادر در کاهش انقباض عضلات لگن و ران و کاهش کمر درد و درد پشت مؤثر بوده و مادر را از نظر جسمی و رو حی برای زایمان آماده می کند.از انجام ورزشهای سنگین و حرکاتی که احتمال ضربه به شکم وجود دارد ، اجتناب کرده و چنانچه دچار تپش قلب شدید شده و عرق کردید ورزش را متوقف کنید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.