کد خبر : 4086
تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2024 - 1:13

مهدی پیرتاجانی

کولین

کولین

کولین بررسی اجمالی کولین یک ماده مغذی مشابه ویتامین B است. می توان آن را در کبد ساخت. همچنین در غذاهایی مانند گوشت، ماهی، آجیل، لوبیا، سبزیجات و تخم مرغ یافت می شود. کولین در بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن استفاده می شود. در سیستم عصبی و برای توسعه عملکرد طبیعی مغز مهم

کولین

بررسی اجمالی

کولین یک ماده مغذی مشابه ویتامین B است. می توان آن را در کبد ساخت. همچنین در غذاهایی مانند گوشت، ماهی، آجیل، لوبیا، سبزیجات و تخم مرغ یافت می شود.

کولین در بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن استفاده می شود. در سیستم عصبی و برای توسعه عملکرد طبیعی مغز مهم است. همچنین ممکن است به کاهش تورم و التهاب مرتبط کمک کند.

معمولاً برای حافظه، عملکرد ذهنی، جلوگیری از برخی نقص های مادرزادی و بسیاری اهداف دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بسیاری از این موارد وجود ندارد.

موارد استفاده و اثربخشی

احتمالاً برای عملکرد ورزشی به نظر نمی رسد مصرف خوراکی کولین باعث بهبود عملکرد ورزشی یا کاهش خستگی در طول ورزش شود.

علاقه به استفاده از کولین برای تعدادی از اهداف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

اثرات جانبی، اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

در صورت مصرف خوراکی: احتمالاً برای اکثر افراد در صورت مصرف در دوزهای کمتر از ۳٫۵ گرم در روز بی خطر است. مصرف دوزهای بالای کولین احتمالاً ناامن است. مصرف بیش از ۳٫۵ گرم در روز ممکن است عوارض جانبی مانند تعریق، (بوی ماهی)، اسهال و استفراغ ایجاد کند.

بارداری و شیردهی: در دوران بارداری و شیردهی در دوزهای حداکثر ۳ گرم در روز برای افراد تا ۱۸ سال و ۳٫۵ گرم در روز برای افراد ۱۹ سال و بالاتر احتمالاً بی خطر است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا کولین برای استفاده در دوزهای بالاتر در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است یا خیر وجود ندارد. بهتر است به دوزهای توصیه شده پایبند باشید.

کودکان: زمانی که کولین در مقادیر مناسب از طریق دهان مصرف شود، احتمالاً برای اکثر کودکان بی خطر است. دوزهای روزانه تا ۱ گرم برای کودکان ۱ تا ۸ سال، ۲ گرم در روز برای کودکان ۹ تا ۱۳ سال و ۳ گرم روزانه برای کودکان ۱۴ تا ۱۸ سال، احتمالاً عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد نمی کنند. مصرف دوزهای بالاتر کولین از راه خوراکی به دلیل افزایش خطر عوارض جانبی احتمالاً ناامن است.

از دست دادن کنترل مثانه: مصرف کولین در دوزهای ۹ گرم در روز یا بیشتر ممکن است این وضعیت را بدتر کند.

تعامل جزئی، با این ترکیب مراقب باشید

آتروپین با کولین تداخل دارد.

مصرف کولین با آتروپین ممکن است اثرات آتروپین را کاهش دهد.

دوز

کولین یک ماده مغذی ضروری است. این ماده در غذاهایی مانند گوشت، ماهی، آجیل، لوبیا، سبزیجات و تخم مرغ یافت می شود. توصیه می شود که زنان بالغ روزانه ۴۲۵ میلی گرم و مردان بالغ روزانه ۵۵۰ میلی گرم برای حفظ تغذیه کافی مصرف کنند. در دوران بارداری باید روزانه ۴۵۰ میلی گرم و در دوران شیردهی ۵۵۰ میلی گرم روزانه مصرف شود. مقادیر توصیه شده برای کودکان به سن بستگی دارد.

در مکمل ها، کولین اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای ۱-۳ گرم خوراکی روزانه تا ۴ ماه استفاده می شود. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه دوزی ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.