کد خبر : 2874
تاریخ انتشار : شنبه 24 آوریل 2021 - 0:17

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گلوتامین

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گلوتامین

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گلوتامین یک مطالعه از ورزشکاران فوق استقامت در سال ۲۰۱۲، تایید کرد که تمرینات و مسابقات سنگین می‌تواند بر سطوح گلوتامین پلاسما تأثیر بگذارند. در این مطالعه، کاهش ۱۹ درصد سطوح گلوتامین در مردان تمرین کرده گزارش شد که یک تلاش استقامتی ۲۴ ساعته شامل، قایقرانی، دویدن و دوچرخه

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گلوتامین

یک مطالعه از ورزشکاران فوق استقامت در سال ۲۰۱۲، تایید کرد که تمرینات و مسابقات سنگین می‌تواند بر سطوح گلوتامین پلاسما تأثیر بگذارند. در این مطالعه، کاهش ۱۹ درصد سطوح گلوتامین در مردان تمرین کرده گزارش شد که یک تلاش استقامتی ۲۴ ساعته شامل، قایقرانی، دویدن و دوچرخه سواری را به اتمام رساندند (بورگنویک و همکاران).

با این حال، سطوح درون عضلانی گلوتامین تا حدودی و در طول دوره برگشت به حالت اولیه فوری بعد از تمرین، بدون تغییر باقی ماند. علاوه بر این، چندین مطالعه هیچ گونه تاثیری از مصرف مکمل با گلوتامین بر تغییرات پس از تمرین در چندین جنبه از عملکرد ایمنی مشاهده نکردند( گلیسون ۲۰۰۸ ).

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گلوتامین

تصور بر این است که کاهش سطوح گلوتامین در طول ورزش به خودی خود ممکن است، جهت سازش عملکرد ایمنی ورزشکاران خوب تغذیه کرده سالم، به اندازه کافی مهم نباشد. با این حال، در طول فشارهای شدید کاتابولیکی که پس از آسیب بر اثر ضربه دیده می‌شود، سطوح درون سلولی گلوتامین می تواند تا پیش از بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد و غلظت پلاسمایی آن می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش یابد. در این لحظه، مکمل گلوتامین به طور قطع جزء جدایی ‌ناپذیر تغذیه، جهت تمامی مولفه‌های برگشت به حالت اولیه از جمله عملکرد ایمنی و بازسازی بافت می شود (اسکانازی و همکاران ۱۹۸۰).

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.