کد خبر : 2937
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 می 2021 - 0:55

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل BCCAs

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل BCCAs

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل BCCAs تعدادی از شواهد قابل توجه وجود دارد که BCCAs می توانند از تخریب پروتئین و آسیب عضلانی در طول تمرین جلوگیری کنند. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که مصرف مکمل قبل از تمرین با BCCAs، می‌تواند نشانگرهای آسیب عضلانی همانند کراتین کیناز و لاکتات دهیدروژناز را در ورزشکاران تمرین

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل BCCAs

تعدادی از شواهد قابل توجه وجود دارد که BCCAs می توانند از تخریب پروتئین و آسیب عضلانی در طول تمرین جلوگیری کنند. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که مصرف مکمل قبل از تمرین با BCCAs، می‌تواند نشانگرهای آسیب عضلانی همانند کراتین کیناز و لاکتات دهیدروژناز را در ورزشکاران تمرین کرده ی استقامتی و قدرتی کاهش دهد (شیمورا ۲۰۱۰؛ جکمن۲۰۱۰؛ کومبس و مکناگتون ۲۰۰۰؛ کوبا و همکاران ۲۰۰۷ ).

به طور جالب توجه به نظر می رسد که این اثر برای ورزشکاران مسن تر در مقایسه با ورزشکاران جوان تر به طور کمتری ثابت است. همچنین مصرف مکمل با BCCAs ، بعد از ورزش به وسیله تحریک ساخت عضله و ریکاوری، اثرات مفیدی دارند. پژوهش های مرتبط با اثرات افزایش دهنده عملکرد BCCAs برای ورزشکاران استقامتی، کمتر امیدوار کننده هستند و بیشتر مطالعات، هیچ مزیت دیگری از مصرف BCCAs را نشان نداده اند ( نگرو و همکاران ۲۰۰۸ ؛ واتسون، شیرفس و ماگن ۲۰۰۴ ).

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل BCCAs

در حالی که بهبود بلافاصله عملکرد دیده نمی شود، مزایای کاهش دهنده آسیب عضلانی و بهبود بازسازی مجدد و ریکاوری بعد از تمرین، می توانند در طول زمان بهبود عملکرد ایجاد کند. به علاوه، به نظر می رسد BCCAs سرکوب ایمنی ناشی از ورزش را محدود می‌کنند. BCCAs، کاهش گلوتامین سرم را محدود می کنند و ماده مغذی مهم برای سلامت سیستم ایمنی، و اغلب اثرات تمرینات شدید طولانی مدت را کاهش می دهند (نگرو و همکاران ۲۰۰۸).

هنوز سوالاتی از نظر اثر BCCAs بر استفاده از پروتئین های کامل باقی می ماند. از آنجا که پروتئین کامل، به ویژه پروتئین وی، حاوی مقادیر کافی BCCAs و به طور ویژه تر لوسین است، به نظر نمی رسد که مصرف مکمل با BCCAs، قبل و بعد از تمرین، اگر به میزان کافی پروتئین های کامل با کیفیت بالا مصرف شود، مزایای بیشتری ایجاد می کند. کاربرد نسبتآ جدید BCCAs در ورزشکاران، در طول بهبود از آسیب است. پژوهش های اولیه به نظر مثبت می‌رسند که  BCCAs می‌توانند تحلیل عضلانی یا آتروفی همراه با بی حرکتی و کاهش در فعالیت بدنی را محدود کنند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.