کد خبر : 2611
تاریخ انتشار : جمعه 4 دسامبر 2020 - 21:16

تاثیر فعالیت ورزشی بر کولین

تاثیر فعالیت ورزشی بر کولین

  تاثیر فعالیت ورزشی بر کولین فعالیت ورزشی شدید، مقادیر پلاسمای کولین را کاهش می‌دهد. با مطالعه ای که در شرکت کنندگان دوی ماراتون بوستون در سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ انجام شده، میزان کولین آن‌ها تا ۴۰ درصد کاهش داشته است. اختلال در انتقال عصبی عضلانی پیش از پایان دوهای ماراتون یا هنگام مراحل

 

تاثیر فعالیت ورزشی بر کولین

فعالیت ورزشی شدید، مقادیر پلاسمای کولین را کاهش می‌دهد. با مطالعه ای که در شرکت کنندگان دوی ماراتون بوستون در سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ انجام شده، میزان کولین آن‌ها تا ۴۰ درصد کاهش داشته است. اختلال در انتقال عصبی عضلانی پیش از پایان دوهای ماراتون یا هنگام مراحل پایانی دیگر گونه های فعالیت ورزشی شدید طولانی گزارش شده است، مگر آنکه کولین از راه فسفولیپیدهای غشای عصبی یا عضلانی تامین یا خورده شود. غلظت های ناچیز استیل کولین با اختلال در انتقال عصبی عضلانی و خستگی همراه بوده است.

غلظت استیل کولین موجود در مغز با غلظت پلاسمایی کولین رابطه مستقیمی داشته است. چندین مطالعه درباره برداشت و توزیع کولین پس از تزریق درون سیاهرگی آن نشان می دهند کولین پلاسما و استیل کولین موجود در کلیه ها، کبد، ریه ها، نسبت مستقیمی با مقادیر تزریقی دارد. به همین دلیل، نتیجه گیری شده است خوردن آن می تواند موجودیت استیل کولین را افزایش و در نتیجه خستگی را کاهش داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.