کد خبر : 2974
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 ژوئن 2021 - 0:03

کافئین و افدرین

کافئین و افدرین

کافئین و افدرین کافئین یک ماده محرک سیستم عصبی مرکزی است و آثارش مثل آثار آمفتامین‌ها، ولی ضعیف تر است. دو – آگونیست دیگری که گزارش شده از مقبولیت زیادی به ویژه در نزد پرورش اندام کاران برخوردار است، افدرین است. تصور میشود افدرین، ویژگی گرمازایی نیرومندی دارد، لذا پرورش اندام کاران آن را برای

کافئین و افدرین

کافئین یک ماده محرک سیستم عصبی مرکزی است و آثارش مثل آثار آمفتامین‌ها، ولی ضعیف تر است. دو – آگونیست دیگری که گزارش شده از مقبولیت زیادی به ویژه در نزد پرورش اندام کاران برخوردار است، افدرین است. تصور میشود افدرین، ویژگی گرمازایی نیرومندی دارد، لذا پرورش اندام کاران آن را برای کاهش چربی بدن مناسب می‌دانند. اغلب به همراه کافئین مصرف می شوند تا تاثیر نیروزایی افزایش یابد. درست مثل کافئین، افدرین نیز اکسیداسیون چربی را زیاد می‌کند، لذا گلیکوژن عضله ذخیره می ماند. مطالعاتی که تاثیر ارگوژنیک افدرین را بررسی کرده‌اند، ‏نشان می دهند، استفاده از افدرین زمانی اثربخش است که به صورت ترکیب با کافئین مصرف شوند.

این نتایج همواره نشان داده اند که عملکرد استقامتی را گسترش می بخشند، با وجود این آثار جانبی (استفراغ و تهوع) آن پس از فعالیت ورزشی در ۲۵% از آزمودنی ها که مخلوطی از کافئین / افدرین (۵ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و ۱ میلی گرم افدرین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) خورده‌اند، گزارش شده است. در مطالعه دیگری، زمانی که مقادیر کمتری از مخلوط کافئین / افدرین استفاده شده (۴ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و ۰/۸ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن)، همان آثار ارگوژنیک مشاهده شده، بدون هیچ گونه آثار جانبی.

به نظر می‌رسد مخلوط ترکیبی کافئین به همراه افدرین سودمندی بیشتری داشته باشد تا مصرف هر یک از مکمل ها به تنهایی، همچنین مصرف خودسرانه عوارض بی شماری به همراه دارد.

هشدار، افدرین جزو داروهای نیروزا بوده و در لیست داروهای ممنوعه قرار دارد، لذا مصرف آن باعث مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.