کد خبر : 2845
تاریخ انتشار : شنبه 3 آوریل 2021 - 7:24

تغذیه ورزشکاران در سفر

تغذیه ورزشکاران در سفر

تغذیه ورزشکاران در سفر چنانچه ورزشکاری برای تفریح و مسابقه به مسافرت برود، باید برای حفظ تمرین منظم و رژیم غذایی تلاش نماید. ورزشکاران سطح جهانی باید اصول کلیدی سازگاری بیشتر با محیط های جدید را شناسایی کرده، فشارهای تغذیه ای مرتبط با خوردن در محیط های نا آشنا را کاهش داده و آهنگ شبانه

تغذیه ورزشکاران در سفر

چنانچه ورزشکاری برای تفریح و مسابقه به مسافرت برود، باید برای حفظ تمرین منظم و رژیم غذایی تلاش نماید. ورزشکاران سطح جهانی باید اصول کلیدی سازگاری بیشتر با محیط های جدید را شناسایی کرده، فشارهای تغذیه ای مرتبط با خوردن در محیط های نا آشنا را کاهش داده و آهنگ شبانه روزی خود را با منطقه زمانی تطبیق دهند.

تنها چند مطالعه این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند اما راهبردهای عملی آزمون شده‌ای خوبی وجود دارد که ورزشکاران می توانند با استفاده از آنها مشکلات عملکردی مرتبط با جاگذاری زمان، عدم تحمل غذا، مصرف غذاهای غیر بهداشتی ایجادکننده اسهال و آب زدایی را کاهش دهند.

ورزشکاران حرفه‌ای به ناچار باید در مسابقه‌های دور از شهر خود شرکت کنند که اغلب با غذاهای ناآشنا روبرو می شوند. صرف نظر از مسافت سفر، طراحی برنامه ای از پیش تعیین شده، برای اطمینان از عملکرد نهایی منطبق بر قابلیت های تمرینی ضروری است. برخی ورزشکاران و مربیان، گام‌های ضروری کاهش آثار منفی جسمانی و روانی سفرهای طولانی را شناسایی کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران مربیان بر این باورند که مزیت میزبانی مانند سازه‌های غیر قابل تعدیل و آثار سفر، در مقایسه با محیط های آشنا و رسمی، دیگر خیلی مهم نیست.

تغذیه ورزشکاران در سفر

با این حال، دیگران بر این باورند که بخشی از مزیت میزبانی شامل آثار سفر می باشد، به ویژه اگر تیم یا ورزشکاری مجبور باشد از چند منطقه زمانی بدون داشتن فرصت کافی برای سازگاری عبور کند.

زمانی که تیم یا ورزشکاری میزبان مسابقه است، داشتن برنامه برای استفاده از غذاها و مایعات مشخصی در یک زمان معین، بسیار مهم است. با این حال، زمانی که مسابقه بیرون از خانه برگزار می شود، امنیت این برنامه ریزی دوچندان خواهد شد. بزرگترین اشتباه ورزشکاران هنگام سفر برای شرکت در یک مسابقه این باشد که آنها تصور می کنند نیاز به خوردن و آشامیدن مطابق با انتظار آنها خواهد بود. این تصور باید از ذهن بیرون شود. اگر ورزشکاری مراقب برنامه تمرین و تغذیه خود نباشد نباید انتظار داشته باشد فرد دیگری مراقب وی باشد. البته، دانش ناکافی در مورد علم تغذیه، انتخاب صحیح رژیم غذایی مناسب را غیر ممکن می سازد، به ویژه اگر تنها چند غذا در محیط جدید وجود داشته باشد. تنها یک غذای برتر که بتواند عملکرد بهینه ورزشی را تضمین کنند وجود دارد اما ورزشکار باید عناصر اصلی بهترین غذاها و مایعات مورد استفاده را بشناسد.

تغذیه ورزشکاران در سفر

هم تغذیه و هم سازگاری، ملاحظات بسیار مهمی هستند. سازگاری آهنگ شبانه روزی ورزشکار با یک محیط جدید، به زمان نیاز دارد. از این رو، به منظور فراهم شدن تغییرات مرتبط با سازگاری در یک محیط جدید به زمان کافی نیاز است. عدم سازگاری آهنگ طبیعی ورزشکار، بی‌قراری، از دست دادن اشتها، خستگی و آشفتگی خواب را به همراه خواهد داشت که همه این موارد می تواند عملکرد را تحت تأثیر قرار دهند. شدت این آثار به سازه های بسیاری از جمله دفعات عبور از منطقه های زمانی، جهت سفر (یا پرواز) سن ورزشکار و اقدام های ورزشکار برای به حداقل رساندن اختلال در آهنگ طبیعی بستگی دارد. حتی یک سفر هوایی کوتاه (که تنها عبور از دو منطقه زمانی را در بر می گیرد)، می‌تواند عملکرد را به طور منفی تحت تأثیر قرار دهد. به طور مشخص، پیشنهاد می شود که در صورت امکان ورزشکار باید پیش از آغاز مسابقه، آهنگ شبانه روزی خود را به سطح طبیعی بازگرداند. هر ورزشکار ظرفیت متفاوتی برای سازگاری با محیط جدید دارد. بنابراین، در صورت امکان راهبردهای سازگاری باید فردی باشد.

تغذیه ورزشکاران در سفر

مطالعاتی آثار جاگذاری زمان را در اعضای تیم فوتبال ایالات متحده در سفر به تایوان، دانشجویان آمریکایی شمالی در سفر به اروپای غربی، و دانشجویان اروپایی در سفر آمریکای شمالی را مورد ارزیابی قرار داده و نشان دادند، خلق و خوی، توان و ظرفیت بی هوازی و قدرت پویا به طور منفی تحت تأثیر قرار گرفته و سه تا چهار روز زمان نیاز است تا این شرایط حذف شود.

برخی ورزشکاران به منظور دستیابی به سازگاری سریع تر، از ماساژ یا ماساژ درمانی بهره می‌گیرند. با این حال، تنها چند مطالعه از مفید بودن این راهبرد حمایت کرده‌اند. یک مطالعه که ورزشکاران نخبه رده امید را بررسی نمود، نشان داد ماساژ درمانی پس از یک مسافرت می تواند آثار جاگذاری زمان را کاهش دهد. با بررسی الگوهای خواب و امتیازهای مربوط به خلق و خوی مشخص شد که ماساژ درمانی نمی تواند آثار جاگذاری زمان را تعدیل نماید.

سازگاری، با محیط های گرم و مرطوب تر (به ویژه برای ورزشکارانی که به این محیط های سفر می‌کنند) مهمتر از حاضر سازگاری های تمرینی است. سازگاری با گرما ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد و بدون سازگاری کامل با گرما، عملکرد به طور برجسته‌ای تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برنامه ریزی صحیح برای اطمینان از در اختیار بودن غذا و مایعات کافی و اتخاذ تدابیر لازم برای سازگاری، کلید موفقیت است.

همچنین، سفر می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. ممکن است ورزشکاران مسافر در معرض سازه‌های بیماری‌زای ناشناخته قرار گیرند (زیرا هنوز بدن دستگاه دفاعی خود را تقویت نکرده است)؛ کمبود خواب، افزایش فشارهای روانی و افزایش خستگی ناشی از سفر می تواند احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهند. اتخاذ راهبردهای استراحت و تغذیه صحیح پیش از، هنگام و بلافاصله پس از انجام سفر، احتمال سالم ماندن را افزایش و ابتلا به بیماریهای تخریب کننده ی عملکرد را کاهش می‌دهد. رعایت نکته های بهداشتی و شستن مرتب دست‌ها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. برای حفظ سلامتی، این عادت باید بخش منظمی از راهبرد ورزشکاران در سفر باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.