کد خبر : 2702
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 21:02

کاهش وزن

کاهش وزن

  کاهش وزن اگر اقتضا می کند که از وزن بدن کاسته شود (کاهش چربی بدن) این امر باید تدریجی و با استفاده از رفتارهای تغذیه ای صحیح انجام شود. ورزشکارانی که در شرایط تعادل منفی انرژی قرار می گیرند، ممکن است وزن بدون چربی، قدرت، سلامتی و عملکردشان به خطر افتد و آن زمانی

 

کاهش وزن

اگر اقتضا می کند که از وزن بدن کاسته شود (کاهش چربی بدن) این امر باید تدریجی و با استفاده از رفتارهای تغذیه ای صحیح انجام شود. ورزشکارانی که در شرایط تعادل منفی انرژی قرار می گیرند، ممکن است وزن بدون چربی، قدرت، سلامتی و عملکردشان به خطر افتد و آن زمانی است که آنها بکوشند مقادیر بیش از حدی (غیر واقعی) از چربی یا وزن بدن خود بکاهند. استفاده از روش های کاهش سریع وزن – نخوردن مواد غذایی و مایعات به مدت طولانی – توصیه نمی شود.

هنگام دوره های تمرینی شدید یا فصل مسابقه، اقدام به کاستن وزن، عملکرد ورزشی و سلامتی را به خطر می اندازد، اما اگر این کم کردن وزن ضروری است، باید آن را به صورت تدرجی انجام داد.

برخی تمرینات طاقت فرسای استقامتی – برای مثال: قایقرانی، سه گانه و دوها – مستلزم صرف هزینه انرژی زیاد در روز است که بلافاصله باید منابع انرژی از دست رفته را جبران کرد، در غیر این صورت وزن سریع کاهش می یابد.

راهبرهای ویژه ی کاهش وزنی ورزشکاران

مهم ترین هدف یک برنامه کاهش وزنی باید این باشد که هر چه بیشتر چربی را کاهش دهد و کاهش بافت عضلانی را به حداقل برساند. این هدف با تلفیق یک برنامه ی فعالیت ورزشی و کاستن از کالری دریافتی – در حد کم تا متوسط – به بهترین روش به دست می آید. چنین برنامه ای موجب می شود تا ورزشکار در یک دوره چند هفته ای، بک کاهش وزنی را تدریجی تجربه کند.

در افراد مختلف، کالری دریافتی با توجه به حجم تمرین، سن، وزن بدن و جنسیت تفاوت می کند. آب نیاز قطعی فعالیت ورزشی ورزشکاران است. بنابراین، تشویق ورزشکار به استفاده نکردن از آب، موجب کاهش سریع وزن می شود. البته، چنین کاهش وزنی واقعی نیست و مایعات از دست رفته هنگام فعالیت های ورزشی باید هر چه سریع تر جایگزین شوند.

غذاهای پیشنهادی برای کاهش وزن

  • شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیرهای کم چرب، انواع گوشت کم چرب، تخم مرغ آب پز
  • سبزیجات خام
  • میوه های تازه
  • غلات سبوس دار و حبوبات

 

بیشتر بخوانید

کاهش وزنی در ورزش های وزنی

کنترل آب بدن در ورزشکاران

افزایش وزن

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.