کد خبر : 2591
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 نوامبر 2020 - 21:50

چربی زیر پوستی بدن

چربی زیر پوستی بدن

چربی زیر پوستی بدن تصور بر این است که این لایه چربی (که چربی زیر پوستی نامیده می شود) تقریباً ۵۰ درصد کل چربی بدن شخص را نشان می دهد، بنابراین اگر برآورده خوبی از لایه ی پوستی وجود داشته باشد می‌توان کل سطح چربی بدن را پیش بینی کرد. معادله های پیش بینی که

چربی زیر پوستی بدن

تصور بر این است که این لایه چربی (که چربی زیر پوستی نامیده می شود) تقریباً ۵۰ درصد کل چربی بدن شخص را نشان می دهد، بنابراین اگر برآورده خوبی از لایه ی پوستی وجود داشته باشد می‌توان کل سطح چربی بدن را پیش بینی کرد. معادله های پیش بینی که اغلب برای تعیین ترکیب بدن، از روش چربی زیر پوستی استفاده می کنند، به مقادیر ترکیب بدنی به دست آمده از وزن سنجی زیر آب مبتنی هستند.

روش کار پیش بینی بدین شکل است :

گروهی از افراد برای تعیین درصد چربی بدن با استفاده از وزن سنجی زیر آب مورد ارزیابی قرار می گیرند. سپس همین افراد با روش چربی زیر پوستی اندازه گیری می شوند، که در آمار برای پیش‌بینی درصد چربی به دست آمده از وزن سنجی زیر آب مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بتوان از روش چربی زیر پوستی برای معادله ای که به تازگی ایجاد شده است، استفاده کرد و نیز از روی آن وزن زیر آب را پیش بینی نمود، آنگاه معادله ای برای پیش بینی درصد چربی بدن (از روی چین های پوستی) به دست خواهد آمد. معادله های مختلفی برای کل افراد و نیز چند معادله به طور خاص برای ورزشکاران وجود دارد.

در کل، استفاده از یک معادله خاص برای یک فرد، منجر به کسب نتایج دقیق تر می شود. همچنین معادله هایی که بیشتر از روی چربی زیر پوستی استفاده می کنند، دقیق تر هستند. برای نمونه، یک معادله به قد، وزن، سن و مقدار چربی زیر پوستی عضله سه سر بازو، شکم و قسمت میانی ران نیاز دارد.

چربی زیر پوستی بدن

معادله ای دیگر ممکن است به قد، وزن، سن، چربی زیر پوستی عضله سه سر بازو، عضله تحت کتفی، زیربغل، فوق خاصره، شکم و قسمتهای میانی را نیز داشته باشد.

حتی بیان یک واژه در مورد مقادیر به دست آمده از  معادله های چربی زیر پوستی که برای پیش‌بینی درصد چربی مورد استفاده قرار می گیرد، مهم است.

بسیاری از معادله های به کار رفته برای ورزشکاران، در عمل برای عموم افراد (غیر ورزشکاران) کاربرد دارند. از آنجایی که بسیاری از ورزشکاران به طور قابل توجهی لاغرتر از غیر ورزشکاران هستند، نتایج بدست آمده از معادله های چربی زیر پوستی به طور غیر واقعی پایین هستند. بسیاری از ورزشکارانی که به آزمایشگاه رجوع می‌کنند، مدعی می‌شوند که دو یا سه درصد چربی دارند، در حالی که آزمونگر در می‌یابد این ارقام برآوردهای از معادله هایی هستند که برای ورزشکاران هنجار یابی نشده‌اند، زیرا این درصد پایین چربی بدن، غیر ممکن است. هنگامی که مقدار واقعی چربی بدن این ورزشکاران با استفاده از معادله های بهتر، جمعیت های خاص تر یا روش‌های دقیق‌تر برآورد می‌شود و عدد جدیدی به آن ها گفته می شود (به طور معمول بین ۸ تا ۱۸ درصد) واکنش مثبت نشان نمیدهند. به خاطر داشته باشید، هنگام استفاده از معادله های چربی زیر پوستی، ممکن است عدد به دست آمده کاملا دقیق نباشد.

در هر صورت، اگر از روش و معادله یکسانی برای بدست آوردن مقدار دوم استفاده شده باشد، این عدد را می‌توان به عنوان خط مبنایی برای تعیین تغییرات به کار برد. مقایسه ی مقدار اول با مقدار به دست آمده از روش ها و معادله ی متفاوت امری کاملاً اشتباه است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.