کد خبر : 1456
تاریخ انتشار : شنبه 1 فوریه 2020 - 23:35

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای
فلفل در مرهم های ورزشی به علت توانایی آشکارش جهت، ایجاد تسکین موقت درد عضلانی و مفصلی مرتبط با آرتریت، کمر درد، کشیدگی و رگ به رگ شدن است، زمانی که به صورت موضعی استفاده شود.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای – یک گیاه که به جهت خواص بسیار تند میوه و دانه هایش بسیار شناخته شده است، فلفل در یونانی به معنی گاز گرفتن است، نه تنها به منظور آشپزی استفاده می شود، بلکه یک جزء معمول در مرهم های ورزشی به علت توانایی آشکارش جهت، ایجاد تسکین موقت درد عضلانی و مفصلی مرتبط با آرتریت، کمر درد، کشیدگی و رگ به رگ شدن است، زمانی که به صورت موضعی استفاده شود.

میوه گیاه فلفل محتوی یک ماده فعال است که به عنوان کپسایسین شناخته می شود و قدرت آن ۰٫۱ تا ۱٫۵ درصد برآورده شده است. نشان داده شده است، قرار گیری طولانی مدت در معرض کپسایسین به طور موضعی فعالیت بالقوه موقت گیرنده وانیلوید یک ( TRPV1) یا گیرنده های کپسایسین را کاهش می دهد. این اثر، به بی حس شدن پایانه های عصبی کمک می کند، در نهایت یک درمان طبیعی را برای درد متمرکز شده بر اعصاب و همچنین درد مربوط به پاسخ های التهابی بافت آسیب دیده مشترک با آسیب ورزشی و استئوآرتریت را فراهم می کند. از این گذشته کپسایسین، گردش خون را توسعه می دهد و به افزایش جریان مواد مغذی به بافت های آسیب دیده کمک می کند، در نتیجه برگشت به حالت اولیه را تسهیل می کند.

مزایای عملکردی : ورزشکاران ممکن است از کاربرد موضعی آن در کاهش درد سود ببرند.

 

فلفل دلمه ای

 

میوه و دانه ای فلفل می تواند جهت ارائه تحریک پخت مواد غذایی خشک و تبدیل به پودر شوند. برای درمان درد استفاده از کرم های حاوی کپسایسین در روز به مدت ۲ هفته یا بیشتر نشان داده شده است.

استعمال موضعی فلفل روی پوست برای بیشتر بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود اما ممکن است التهاب، سوزش و خارش پوستی ایجاد کند. ورزشکارانی که حساسیت پوستی دارند باید قبل از استفاده گسترده قسمت کوچکی از پوست را تست کنند. فلفل نباید در اطراف چشم، بینی یا گلو استفاده شود. مصرف خوراکی نیز بی خطر در نظر گرفته می شود، اگر چه نشانه های حاد آن ممکن است شامل، تحریک معده ای، تعریق، گرگرفتگی و آبریزیش بینی باشد. ورزشکاران که قرار است عمل جراحی انجام دهند، باید از مصرف خوراکی آن پرهیز کنند، چنان که نشان داده شده است فلفل خونریزی را افزایش می دهد.

برخی شواهد وجود دارد که کپسایسین به افزایش چربی سوزی به وسیله ی فعال کردن سمپاتیکی سیستم عصبی کمک می کند ( اسنیکر و همکاران ۲۰۰۹) . ترکیب دیگری به نام کپسینوئیدها در گیاه فلفل یافت شده که برخی از امیدها را در رابطه با افزایش متابولیسم انرژی نشان داده است قبل از هر توصیه کاربردی جهت استفاده، به اطلاعات انسانی بیشتری نیز دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.