کد خبر : 2381
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 سپتامبر 2020 - 1:39

ایزومالتوز

ایزومالتوز

  ایزومالتوز این مکمل از چه تشکیل شده است : یک جزء طبیعی عسل و نیشکر است همچنین به صورت تجاری از تخمیر باکتریایی سوکروز تولید می شود، ایزومالتوز به صورت صنعتی به عنوان پالاتینوس، به بازار عرضه می شود که نسبت به قندهای دیگر، افزایش آهسته تری در خون ایجاد می کند. درنتیجه، ممکن

 

ایزومالتوز

این مکمل از چه تشکیل شده است : یک جزء طبیعی عسل و نیشکر است همچنین به صورت تجاری از تخمیر باکتریایی سوکروز تولید می شود، ایزومالتوز به صورت صنعتی به عنوان پالاتینوس، به بازار عرضه می شود که نسبت به قندهای دیگر، افزایش آهسته تری در خون ایجاد می کند. درنتیجه، ممکن است کاربردهای مفیدی رابرای کاهش قند خون و ورزشکاران دیابتی و همچنین ورزشکارانی ایجاد کند که به دنبال یک گزینه ی کربوهیدراتی باجذب آسان قبل از تمرین، جهت حفظ قند خون می گردند.

چگونه عمل می کند :

به عنوان یک کربوهیدرات با شاخص قندی پایین، ایزومالتوز به حفظ دفاع در برابر افزایش سطح انسولین کمک کرده، این گونه به محافظت در برابر افت قند خون یاری می رساند که این افت قند خون می‌تواند باعث شروع علائم سرگیجه، خستگی و کاهش عملکرد شود. این  امر به ویژه برای ورزشکاران آسیب ‌پذیر در برابر هیپوگلیسیمی (کاهش قند خون)  در ارتباط است. علاوه بر این، مطالعات پیشنهاد می‌کنند ایزومالتوز اکسیداسیون چربی را برای تولید انرژی افزایش می‌دهد و همچنین برای ورزشکارانی که قصد زدودن چربی بدن را دارند مفید است.

مزایایی عملکردی:

ورزشکاران به ویژه آنهایی که با دیابت و هیپوگلیسمی درگیر هستند، ممکن است از کنترل بهتر قند خون، بهبود فاکتورهای خطرزای متابولیکی و تغییرات مطلوب ترکیب بدن بهره مند شوند.

میزان معمول مصرف:

ایزومالتوز، به طور معمول به عنوان یک ماده تشکیل دهنده، به پودرها و شیک های (نوشیدنی های مخلوطی قبل از استفاده باید حسابی تکان داده شوند) جایگزین وعده های غذایی افزایش دهنده  وزن اضافه می شود؛ همچنین به عنوان یک پودر کربوهیدراتی تنها یا منبع کربوهیدراتی مایع در دسترس می باشد. به عنوان یک میان  وعده  پیش از تمرین،  ۵۰ گرم یا ۰.۳ الی ۰.۲۵ گرم برای هر پوند (۰.۳-۰.۲۵ گرم برای هر ۰.۴۵ کیلوگرم ) وزن بدن را می توان یک ساعت قبل از تمرین مصرف کرد. یک میزان مصرف مشابه را می‌توان بلافاصله پس از ورزش را جهت حمایت از برگشت به حالت اولیه مصرف کرد. ایزو مالتوز رامی توان با روتین های بارگیری کربوهیدرات نیز ترکیب کرد مه مستلزم ان است تا ورزشکار ۴.۵ -۳.۶ گرم کربوهیدرات برای هر پوند (۴.۵_ ۰.۶ گرم برای هر کیلو گرم)، وزن بدن را به طور روزانه برای سه روز مانده به رویداد های استقامتی کند.

نگرانی‌های مرتبط برای سلامتی:

مشاوره با استفاده از هر منبع بسیار غلیظ کربوهیدراتی خطر اختلالات گوارشی همچون ناراحتی معده و اسهال را افزایش می‌دهد که در غلظت بالای ۱۰% (مصرف بیش از ۲.۵ گرم کربوهیدرات در ۸ اونس [۰.۲۳ لیتر ] این اختلالات به صورت تصاعدی ایجاد می شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.