کد خبر : 2153
تاریخ انتشار : شنبه 11 جولای 2020 - 17:35

مکمل بور

مکمل بور

  مکمل بور مکمل بور چه مکملی است عنصر کمیاب بور بر متابولیسم کلسیم و منیزیوم، متابولیسم هورمون های استروئیدی و عملکرد غشاء تاثیر می گذارد. بور در میوه های غیر مرکباتی، سبزیجات لیفی، خشکبار و حبوبات یافت می شود. هر چند RDA بور منتشر نشده است، ولی توصیه شده است روزانه یک میلی گرم

 

مکمل بور

مکمل بور چه مکملی است

عنصر کمیاب بور بر متابولیسم کلسیم و منیزیوم، متابولیسم هورمون های استروئیدی و عملکرد غشاء تاثیر می گذارد. بور در میوه های غیر مرکباتی، سبزیجات لیفی، خشکبار و حبوبات یافت می شود. هر چند RDA بور منتشر نشده است، ولی توصیه شده است روزانه یک میلی گرم دریافت شود. در مورد انسان، بور بک عنصر کمیاب ضروری به شمار نمی رود.

مکمل بور

بور در ارتباط با استئوپروز مطالعه شده است. یکی از این مطالعات دریافته است مکمل سازی بور به مدت ۴۸ روز موجب افزایش مقادیر استروژن سرمی در زنان یائسه شده است. در ضمن برون دفع کلسیم، فسفر و منیزیوم را از راه ادرار کاهش می دهد و به همین دلیل پیشنهاد شده است که ممکن است چگالی املاح معدنی استخوان ها را نیز گسترش دهد.

یافته های که نشان می دهد بور سبب افزایش مقادیر تستوسترون در زنانه یائسه می شود، این ادعا شده که بور می تواند رشد عضلات و قدرت را در ورزشکاران قدرتی افزایش دهد. با وجود این، زنان حاضر در یک مطالعه برای مدت ۴ ماه از خوردن آن محروم شدند. تداوم مکمل سازی به افزایش بیشتر مقادیر تستوسترون منجر نشده است و مکمل سازی برون در مردان همه حال تاثیری بر مقادیر تستوسترون نداشته است. مطالعه دیگری که گروه کنترل دارونما داشته، آثار مکمل سازی بور (۲/۵ میلی گرم در روز برای ۷ هفته) بر تستوسترون سرم، وزن خالص بدن و قدرت را در بدنسازان (پرورش اندام کاران) مطالعه کرده است. در این مطالعه، به جز افزایش مقادیر بور پلاسما، تاثیر دیگری یافت نشده است. بنابراین، هر چند تعامل هایی بین متابولیسم بور و کلسیم و منیزیوم مشاهده شده است، ولی به نظر نمی رسد بور یک ماده نیروزا باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.