نیاز ورزشکاران استقامتی به ویتامین‌ها و املاح معدنی

نیاز ورزشکاران استقامتی به ویتامین‌ها و املاح معدنی

نیاز ورزشکاران استقامتی به ویتامین‌ها و املاح معدنی ورزشکاران استقامتی به مقادیر بیشتری از مواد مغذی گوناگون از جمله برخی ویتامین‌ها و املاح معدنی در مقایسه با افراد غیرفعال نیاز دارند، اما ویتامین‌ها و املاح معدنی ویژه‌ای هستند که برای ورزشکاران استقامتی در مقایسه با ورزشکاران تیمی یا قدرتی/ توانی، اهمیت بیشتری دارند. هرچند همه

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟ ویتامین‌های B به ‌ویژه تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین، در مسیرهای تولید انرژی درگیر می‌شوند و بنابراین ورزشکاران استقامتی به مقادیر بیشتری از آن‌ها نیاز دارند. تیامین، در تبدیل و مصرف گلیکوژن برای انرژی و کاتابولیسم اسیدهای آمینه شاخه‌دار ایفای نقش می‌کنند. ریبوفلاوین، در تولید انرژی از کربوهیدرات،

چرا آهن برای ورزشکاران استقامتی مهم است؟

چرا آهن برای ورزشکاران استقامتی مهم است؟

چرا آهن برای ورزشکاران استقامتی مهم است؟ به‌ خوبی معلوم شده ‌است که آهن به تولید ترکیبات ضروری انتقال و مصرف اکسیژن میوگلوبین و هموگلوبین کمک می‌کند و در نتیجه برای فعالیت‌های هوازی و تمرینات استقامتی بسیار مهم است. به دلیل ماهیت ورزش‌های استقامتی، ورزشکاران دفع آهن را تجربه می‌کنند. هماتوری یا وجود هموگلوبین یا

اهمیت سدیم و پتاسیم برای ورزشکاران استقامتی

اهمیت سدیم و پتاسیم برای ورزشکاران استقامتی

اهمیت سدیم و پتاسیم برای ورزشکاران استقامتی سدیم و پتاسیم به دلیل نقش‌های بسیار ارزشمندشان هنگام فعالیت ورزشی استقامتی به‌ عنوان اصلی‌ترین املاح معدنی شناخته شده‌اند. سدیم، یکی از الکترولیت‌های برون سلولی، با همکاری پتاسیم، یکی از الکترولیت‌های درون سلولی، عمل می‌کنند تا هنگام فعالیت ورزشی طولانی ‌مدت، تعادل مایعات را در سرتاسر بدن برقرار

خوردن چربی هنگام فعالیت‌های استقامتی

خوردن چربی هنگام فعالیت‌های استقامتی

خوردن چربی هنگام فعالیت‌های استقامتی بر خلاف آثار منفی خوردن چربی هنگام فعالیت ورزشی استقامتی، برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که خوردن تری گلیسریدهای زنجیره متوسط (MCTs) می‌تواند برای ذخیره نگه‌داشتن ذخایر کربوهیدراتی آندوژنز (درون ‌زا) و افزایش عملکرد استقامتی مفید باشد. ادعا شده ‌است تری گلیسریدهای زنجیره متوسط می‌توانند به همان سرعت گلوکز درون‌ زا

مکملهای ورزشی

مطالعات انجام‌ شده در زمینه سینفرین

مطالعات انجام‌ شده در زمینه سینفرین

مطالعات انجام‌ شده در زمینه سینفرین دو گروه از دانشمندان در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶، شواهد علمی سینفرین در کاهش وزن را بررسی کردند. در سال ۲۰۰۴ نتیجه‌گیری شد سینفرین در کمک به کاهش وزن مؤثر بود و تنها در میزان مصرف بالا، اثر لیپولیتیک (چربی سوز) داشت (فوگ – برمن و مایرز). این امر،

مطالعات انجام ‌شده در زمینه آغوز

مطالعات انجام ‌شده در زمینه آغوز

مطالعات انجام ‌شده در زمینه آغوز برای سلامتی کلی ورزشکاران و همچنین ترکیبات افزایش دهنده رشد و ضد بیماری است که تصور می شود، سرعت زمان برگشت به حالت اولیه در طول دوره های شدید تمرین و مسابقه را تسهیل می کند. حدود ۱۵۰گرم در لیتر آغوز (BC) محتوی ۳-۴ برابر پروتئین بیشتر، نسبت به شیر

مطالعات انجام ‌شده در زمینه رزوراترول

مطالعات انجام ‌شده در زمینه رزوراترول

مطالعات انجام ‌شده در زمینه رزوراترول چندین مطالعه حیوانی، آثاریی را نشان داده‌اند. برای مثال، موش‌های تغذیه شده با میزان ۴۰۰ میلی‌گرم برای هر کیلوگرم رزوراترول در روز برای ۱۵ هفته، فوائدی از افزایش ظرفیت هوازی و زمان تمرین تا خستگی را در مقایسه با همتایان تغذیه نشده نشان دادند (لاگوگ و همکاران ۲۰۰۶). دیگر

مطالعات در زمینه HMB

مطالعات در زمینه HMB

مطالعات در زمینه HMB بتا – هیدروکسی – بتا – متیل بوتیرات (HMB)، مشتق از اسید آمینه لوسین و متابولیت آن، آلفا – کتوایزوکپروآت است. ماده نیروزای که شهرت زیادی به ویژه در میان بدنسازان دارد، که اعتقاد دارند HMB آثار آنابولیکی و لیپولیتیک ای – هر دو – را دارد. پژوهشهایی در دسترسی که

مطالعات در زمینه بیکربنات سدیم

مطالعات در زمینه بیکربنات سدیم

مطالعات در زمینه بیکربنات سدیم هنگام فعالیت های ورزشی خیلی شدید عمدتاً در اثر افزایش اسید لاکتیک موجود در عضله و کمتر شدن PH عضله، یون هیدروژن انباشته می گردد. افزایش اسیدوز درون سلولی به کاهش نیروی تولیدی می انجامد که احتمالاً دلیل آن اختلال در زوج تحریک انقباض و چرخه پلی ارتباط و مهار