کد خبر : 851
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اکتبر 2019 - 23:20

مکمل های ورزشی

مکمل های ورزشی
مکمل ها باعث ارتقاء سطح عملکرد، ظاهر و فرم بدنی ورزشکار می شوند. تمامی ورزشکاران برخی اوقات طی تمرین و مسابقه سالانه دست کم یک نوع مکمل استفاده می کنند.

مکمل های ورزشی

در بازار مکمل های تغذیه ای بسیاری وجود دارد که ادعا می کنند مصرف این مکمل ها باعث ارتقاء سطح عملکرد، ظاهر و فرم بدنی ورزشکار می شوند. تمامی ورزشکاران برخی اوقات طی تمرین و مسابقه سالانه دست کم یک نوع مکمل استفاده می کنند. چگونه می توانم از این حقیقت تا این حد مطمئن شد؟ کار بسیار ساده ایست: مکمل ها را برای ورزشکاران به سه دسته تقسیم کرده ام تا جهت درک نقش مکمل ها و همچنین افزایش سطح آگاهی از اینکه چرا آنها باید یا نباید از این مکمل خاص استفاده کنند، به آنها کمک کنم. در میان این سه دسته، من ضمانت می کنم که شما در طی سال ورزشی خود از یک نوع مکمل استفاده می کنید. در زیر سه مجموعه از مکمل ها ذکر شده است که من از آن برای آموزش ورزشکاران در مورد مکمل ها استفاده می کنم:

  1. مکمل رژیم غذایی: ریزمغذی ها مانند کلسیم، آهن، روی و مولتی ویتامین ها که از آنها برای جبران کمبود مواد معدنی و ویتامین های خاص استفاده می شود.
  2. مکمل های ورزشی: شکلات های انرژی زا ، ژل ورزشی ، نوشیدنی های ورزشی و مکمل های الکترولیتی. کاربرد و استفاده اصلی آنها قبل، طی و بعد تمرین می باشد.
  3. مکمل های ارگوژنیک (نیروزا) : آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، کراتین ، کافئین ، بی کربنات سدیم ، نوشیدنی های انرژی زا با ترکیبات اضافی برای افزایش تمرکز ذهنی یا تولید انرژی، آداپتوژن ها ، آندروستندیون ، کروم پیکولینات ، دهیدرواپی آندروسترون(DHEA) ، گلوتامین، تری گلیسریدها با زنجیره متوسط(MCT)، پیروات، گلیسرول، جینسنگ ، کوآنزیم۱۰-Q ، آرژنین– لیزین- اُرنیتین ، اسیدهای آمینه شاخه دار BCAA، نیاسین، کربوهیدرات ، پروتئین،(وی، کازئین، آلبومین، سویا) و مایعات نیز در مجموعه نیروزاهای کمکی جای می گیرند.
  4. بتا-هیدروکسی-بتا-متیل بوتیرات(HMB) ، کارنیتین ، اسیدلینولئیک کنژوگه (CLA)، گلوکوزآمین/ کندرویتین .

از این سه دسته ، مکمل های ارگوژنیک معمولا در میان ورزشکاران از اهمیت زیادی برخوردار هستند، زیرا تصور آنها بر این است که این مکمل ها تاثیر مستقیمی بر عمکلرد و توانایی ورزشکار دارند. اگرچه دو دسته دیگر به طور یقین در بهبود عملکرد مشارکت دارند، آنها به اندازه دسته نیروزاهای کمکی مورد توجه نیستند.با اینکه این صرفا به این معنی نیست که این یک بررسی جامع است ، مکمل های رایج تغدیه ای به کار رفته توسط بسیاری از ورزشکاران استقامتی، قدرتی، توانی، رزمی، آکروبات و همچنین ورزشکاران ورزش های تیمی را مورد توجه قرار داده ام. بازار مکمل های غذایی همواره در حال تغییر است. من صرفا پرطرفدارترین آنها را مورد بحث قرار می دهم که ورزشکاران به طور طبیعی استفاده می کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.