کد خبر : 3966
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2023 - 16:30

مهدی پیرتاجانی

نخ طلایی Goldthread

نخ طلایی Goldthread
نخ طلایی ممکن است اسید معده را کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که اثرات ضد باکتریایی دارد و ممکن است تورم را کاهش دهد.

نخ طلایی Goldthread

بررسی اجمالی

نخ طلایی Goldthread یک گیاه است. این گیاه بومی چین است و در طب سنتی چینی استفاده می شود. از ساقه زیرزمینی (ریزوم) برای تهیه دارو استفاده می شود.

نخ طلایی برای اختلالات گوارشی، عفونت پوستی ناشی از انگل لیشمانیا، عفونت مقاربتی ناشی از تریکوموناس واژینالیس و سایر شرایط استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

چگونه کار می کند؟

نخ طلایی ممکن است اسید معده را کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که اثرات ضد باکتریایی دارد و ممکن است تورم را کاهش دهد.

نخ طلایی Goldthread

موارد استفاده و اثربخشی

شواهد ناکافی برای

  • مشکلات گوارشی.
  • عفونت پوستی ناشی از انگل لیشمانیا (ضایعات لیشمانیا).
  • یک عفونت مقاربتی ناشی از تریکوموناس واژینالیس (تریکومونیاز).
  • پوسته پوسته شدن و خارش پوست (پسوریازیس).
  • سایر شرایط.

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی نخ طلا برای این کاربردها مورد نیاز است.

اثرات جانبی

هنگام مصرف خوراکی: اطلاعات کافی برای اطلاع از بی خطر بودن نخ طلا در مقادیر دارویی وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

هنگام مصرف خوراکی: اطلاعات کافی برای اطلاع از بی خطر بودن نخ طلا در مقادیر دارویی وجود ندارد.

کودکان: نخ طلایی به احتمال زیاد در کودکان، به ویژه نوزادان، ناامن است. این حاوی ماده شیمیایی به نام بربرین است که می تواند میزان بیلی روبین را در نوزادان افزایش دهد. بیلی روبین یک ماده شیمیایی است که توسط کبد ترشح می شود. بیلی روبین بیش از حد می تواند منجر به آسیب دائمی مغز در نوزادان شود، به ویژه در نوزادانی که خیلی زود متولد می شوند.

بارداری: نخ طلایی، در دوران بارداری به احتمال زیاد ناامن است. این حاوی ماده شیمیایی به نام بربرین است که تصور می شود از جفت عبور می کند و ممکن است به کودک در حال رشد آسیب برساند. آسیب مغزی ناشی از بیلی روبین بیش از حد در نوزادان تازه متولد شده در معرض بربرین ایجاد شده است. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد زنان بارداری که در سه ماه اول بارداری از نخ طلا استفاده می‌کنند، خطر ابتلا به نقص‌های مادرزادی در نوزادانشان را افزایش می‌دهند که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارند.

شیردهی: نخ طلایی در صورت مصرف خوراکی توسط مادران شیرده به احتمال زیاد ناامن است. بربرین و سایر مواد شیمیایی مضر موجود در نخ طلا را می توان از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل کرد.

نخ طلایی Goldthread

در این ترکیب محتاط باشید

سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune) با نخ طلایی تعامل دارد

بدن برای خلاص شدن از شر آن، سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune) را تجزیه می کند. نخ طلایی ممکن است سرعت تجزیه سیکلوسپورین را کاهش دهد. این ممکن است باعث شود سیکلوسپورین بیش از حد در بدن وجود داشته باشد و به طور بالقوه عوارض جانبی ایجاد کند.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 3A4 (CYP3A4)) با نخ طلایی تداخل دارند.

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. نخ طلایی ممکن است سرعت تجزیه برخی داروها توسط کبد را کاهش دهد. مصرف نخ طلا همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می شوند، می تواند عوارض و عوارض جانبی برخی داروها را افزایش دهد. قبل از مصرف نخ طلایی، اگر از داروهایی استفاده می کنید که توسط کبد تغییر می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

برخی از داروهای تغییر یافته توسط کبد عبارتند از: سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune)، لواستاتین (Mevacor)، کلاریترومایسین (Biaxin)، ایندیناویر (Crixivan)، سیلدنافیل (ویاگرا)، تریازولام (Halcion) و بسیاری دیگر.

دوز

دوز مناسب نخ طلایی به عوامل مختلفی مانند سن کاربر، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای نخ طلا وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.