کد خبر : 2562
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 نوامبر 2020 - 23:59

دانه های چیا

دانه های چیا
محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳ دانه های چیا، ممکن است به بهبود بهتر برگشت به حالت اولیه توسط کاهش التهاب تدریجی مرتبط با تمرینات ورزشی با شدت بالا و حجم بالا کمک کند.

 

دانه های چیا

به طور طبیعی از گیاه بیابانی سالویا هیسپانیکا گرفته شده است. دانه های چیا، یک منبع قابل قبولی از اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر رژیمی، پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی هستند. از نظر تاریخی، به عنوان منبع سوخت کلیدی توسط مردم تارهیمارا، که همچنین به عنوان مردمان دونده شناخته می شوند، در طول سفرهای فوق استقامت در سرتاسر زمین های سخت مکزیک استفاده می شده است. ادعا این که تنها میزان کمی از این ماده، می تواند انرژی لازم جهت تأمین فعالیت در مسافت‌های طولانی را تولید کند، دانه های چیا را در میان ورزشکاران استقامتی بسیار محبوب کرده است.

دانه های چیا که محتوای فیبر های صمغی هستند به عنوان موسیلاژ شناخته می‌شوند. زمانی که با آب مخلوط می شوند، به صورت مواد ژل مانندی در می آیند. دانشمندان عقیده دارند که این امر، در دستگاه گوارش نیز اتفاق می افتد و اجازه می دهد یک مانع بین آنزیم های گوارشی و کربوهیدرات ایجاد شود که سرعت تجزیه کربوهیدرات را آهسته کرده، و به حفظ کنترل بهتر قند خون کمک می‌کند. یکی از ویژگی های جالب توجه آن برای ورزشکارانی است که در رویدادهایی همانند، فوق ماراتون رقابت می کنند. همچنین تصور می شود که طبیعت هیدروفیلیک (آب دوست) دانه های چیا که می توانند ۱۰ برابر وزن خود آب جذب کنند، ممکن است به ورزشکار اجازه دهد در وضعیت بهتر پرآبی در طول مسابقات باقی بماند، که که این یکی دیگر از مولفه های حیاتی، جهت  عملکرد استقامتی و کلی است.

مزایای عملکردی در میان ورزشکاران: ممکن است ورزشکاران زمانی که از دانه های چیا قبل و در طول رویدادهایی که بالای ۹۰ دقیقه به طول می انجامند استفاده کنند، از پایداری بیشتر قندخون و توسعه استقامت سود ببرند.

میزان معمول مصرف: جهت ایجاد شکل ژل های مورد استفاده در طول رقابت ورزشی، ۲ قاشق غذاخوری از دانه های چیا را با ۱۶ اونس (۰.۴۷ لیتر) محلول محتوای ۵۰٪ نوشیدنی ورزشی و ۵۰٪ آب مخلوط کنید. برای فواید سلامتی، دانه های چیا را میتوان به صورت خام، بذر، بو داده یا پخته شده مصرف کرد، این دانه ها به طور معمول روی غلات، ماست و سالاد آماده می شوند و با غذاهای مخلوط و پخته شده اضافه می شوند.

 

دانه های چیا

 

عوارض : محتوای بالای فیبر غذایی دانه های چیا، ممکن است سبب مشکلات گوارشی همچون، نفخ و باد معده شود، به ویژه زمانی که قبل یا در طول رقابت مصرف شود.

مزایای بیشتر در ارتباط با عملکرد : محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳ دانه های چیا، ممکن است به بهبود بهتر برگشت به حالت اولیه توسط کاهش التهاب تدریجی مرتبط با تمرینات ورزشی با شدت بالا و حجم بالا کمک کند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.