کد خبر : 3278
تاریخ انتشار : جمعه 14 ژانویه 2022 - 23:21

مشکل در دفع مدفوع

مشکل در دفع مدفوع

مشکل در دفع مدفوع – یبوست ممکن است در اثر دریافت ناکافی آب، بی‌تحرکی، دریافت ناکافی فیبر، عدم توجه به ضرورت دفع و استفاده از بعضی داروهای خاص ایجاد شود. داروهای اپوئیدی با اتصال به گیرنده‌هایی در روده در درازمدت منجر به یبوست، تأخیر در تخلیه معده، تهوع و درد شکمی می‌شوند. تغذیه درمانی اولیه

مشکل در دفع مدفوع – یبوست

ممکن است در اثر دریافت ناکافی آب، بی‌تحرکی، دریافت ناکافی فیبر، عدم توجه به ضرورت دفع و استفاده از بعضی داروهای خاص ایجاد شود. داروهای اپوئیدی با اتصال به گیرنده‌هایی در روده در درازمدت منجر به یبوست، تأخیر در تخلیه معده، تهوع و درد شکمی می‌شوند.

تغذیه درمانی اولیه در یبوست دریافت کافی فیبر (فیبرهای محلول و نامحلول) و نیز مایعات می‌باشد زیرا فیبر باعث افزایش حجم (۶۰ الی ۷۰ درصد حجم مدفوع را تشکیل می‌دهد) و تکرر مدفوع می‌شود. با میزان آب کافی، فیبر مدفوع را نرم‌ تر کرده و عبور آن را تصریح می‌کند. مقدار توصیه‌ شده فیبر غذایی حدود ۱۰۰۰ کیلو کالری در ۱۴ گرم است. رژیم یک زن بالغ حاوی ۲۵ گرم فیبر در روز و رژیم یک مرد بالغ باید حاوی ۳۸ گرم فیبر در روز باشد فیبر دریافتی توصیه ‌شده برای کودکان ۱۹ الی ۲۵ گرم در روز می‌باشد.

فیبر رژیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.