کد خبر : 2931
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 می 2021 - 0:41

عصاره ی چای کردایسپس

عصاره ی چای کردایسپس

عصاره ی چای کردایسپس CS یک قارچ وحشی کشف شده در ارتفاعات چین، عصاره چای کردایسپس CS در طب چینی جهت محافظت ریه ها از نوعی بیماری به مدت طولانی استفاده می شده است. عصاره چای کردایسپس به ندرت در طبیعت یافت می‌شود و شکل وحشی آن بسیار گران قیمت است. عصاره چای کردایسپس معمولاً

عصاره ی چای کردایسپس CS

یک قارچ وحشی کشف شده در ارتفاعات چین، عصاره چای کردایسپس CS در طب چینی جهت محافظت ریه ها از نوعی بیماری به مدت طولانی استفاده می شده است.

عصاره چای کردایسپس به ندرت در طبیعت یافت می‌شود و شکل وحشی آن بسیار گران قیمت است. عصاره چای کردایسپس معمولاً کاشته می‌شود. محبوبیت این مکمل در ورزش، در اوایل دهه ۱۹۹۰ بعد از یک سری از شواهد توسط دوندگان ماراتون نخبه چینی رونق یافت که مربیانشان یک پروتکل رژیمی شامل، عصاره چای کردایسپس را در طول تمرینات آنها گنجانده بودند.

مطالعات حیوانی نشان داده‌اند CS نسبت ATP به فسفات معدنی را در کبد افزایش می دهد، امکان استفاده کارآمدتر اکسیژن و تحمل بالاتر به اسیدوز را فراهم کرده، و بدین وسیله کاربرد های عملکردی بالقوه برای ورزش هایی که به استقامت هوازی و بی هوازی نیاز دارند را نشان می‌دهند.

همانگونه که سطح فعالیت افزایش می یابد، نیاز به اکسیژن نیز بالا میرود. به واسطه بهبود در استفاده از اکسیژن، CS ممکن است به پاسخ بهتر ورزشکار به این نیازها کمک کرده، آستانه بی هوازی را بالا برده، اسید لاکتیک را کاهش داده، واماندگی را به تعویق اندازد.

میزان مصرف حمایت شده توسط پژوهش‌های CS، از ۴٫۵ تا ۱۰ گرم در روز بوده است، که اغلب به ۲ تا ۳ وعده مصرف در روز تقسیم می شوند.

عصاره ی چای کردایسپس CS – نگرانی های مرتبط با سلامتی

در حالیکه CS به طور معمول بی خطر در نظر گرفته می شود، دانسته های کمی درباره بی‌خطری مصرف طولانی مدت آن وجود دارد. ‏‏در کوتاه مدت، عوارض جانبی همچون اسهال، خشکی‌دهان و تهوع گزارش شده است.

به ورزشکارانی که اختلالات سیستم ایمنی همچون، مولتیپل اسکولوروزیی (ام اس)، لوپوس و  آرتریت روماتوئید دارند یا زنان باردار یا شیرده، نسبت به استفاده از CS، اخطار داده می شود.

مزایا بیشتر در ارتباط با عملکرد

مطالعات حیوانی نشان داده‌اند CS، تغییرات فیزیولوژیکی  ناشی از استرس را در غدد آدرنال، تیموس و تیروئید بهبود داده، در نتیجه وعده‌های از عملکرد سیستم ایمنی، مقاومت به خستگی و نقطه ی ثابت برگشت به حالت اولیه را عرضه می‌کند. CS، ممکن است به وسیله تحریک فعالیت و تعداد چندین نشانگر ایمنی از جمله، سلول های کمکی T و سلول‌های کشنده طبیعی، بیشتر به بهبود دفاع بدن در برابر عفونت و التهاب کمک کند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.