کد خبر : 3934
تاریخ انتشار : جمعه 1 دسامبر 2023 - 0:25

انگور اورگان

انگور اورگان

انگور اورگان بررسی اجمالی انگور اورگان یک گیاه است. از پوست، ریشه و ساقه ریشه مانند (ریزوم) برای تهیه دارو استفاده می شود. انگوراورگان برای پوسته پوسته شدن، خارش پوست (پسوریازیس)، اگزما (درماتیت آتوپیک)، مشکلات معده و سایر بیماری ها استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

انگور اورگان

بررسی اجمالی

انگور اورگان یک گیاه است. از پوست، ریشه و ساقه ریشه مانند (ریزوم) برای تهیه دارو استفاده می شود.

انگوراورگان برای پوسته پوسته شدن، خارش پوست (پسوریازیس)، اگزما (درماتیت آتوپیک)، مشکلات معده و سایر بیماری ها استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

چگونه کار می کند؟

مواد شیمیایی موجود در انگور اورگان ممکن است به مبارزه با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند. انگور اورگان همچنین ممکن است تولید بیش از حد سلول های پوست در بیماری هایی مانند پسوریازیس را کاهش دهد.

موارد استفاده و اثربخشی

پوسته پوسته شدن و خارش پوست (پسوریازیس). برخی شواهد نشان می دهد که استفاده از کرم عصاره انگوراورگان ۱۰ درصد (Relieva by Apollo Pharmaceutical) می تواند شدت پسوریازیس را کاهش دهد و کیفیت زندگی را برای افرادی که پسوریازیس دارند بهبود بخشد. ممکن است برای برخی افراد به اندازه کرم دارویی کلسیپوترین (دوونکس) موثر باشد.

شواهد ناکافی

اگزما (درماتیت آتوپیک). تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از کرم مخصوص عصاره انگوراورگان (Relieva by Apolla Pharmaceutical) به مدت ۱۲ هفته ممکن است شدت و ناحیه خارش و ملتهب پوست را در افراد مبتلا به بیماری پوستی اگزما بهبود بخشد.

زخم معده.

سوزش سردل.

ناراحتی معده.

سایر شرایط.

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی انگوراورگان برای این موارد مورد نیاز است.

اثرات جانبی، اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

در صورت مصرف خوراکی: انگور اورگان زمانی که در مقادیر موجود در غذاها مصرف شود، احتمالاً ایمن است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا انگور اورگان برای استفاده در مقادیر دارویی بی خطر است یا عوارض جانبی آن وجود ندارد.

هنگامی که روی پوست استفاده می شود: کرم انگور اورگان زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده می شود احتمالاً برای اکثر افراد ایمن است. می تواند عوارض جانبی مانند خارش، سوزش، تحریک و واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

بارداری و شیردهی: اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، استفاده از انگور اورگان احتمالاً ناامن است. یکی از مواد شیمیایی موجود در انگوراورگان، بربرین، ممکن است از جفت عبور کند و به جنین آسیب برساند. همچنین می تواند از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. آسیب مغزی (کرنیکتروس) در نوزادان تازه متولد شده در معرض بربرین گزارش شده است.

کودکان: دادن انگور اورگان به نوزادان احتمالاً ناامن است. بربرین موجود در انگوراورگان می تواند باعث آسیب مغزی (کرنیکتروس) در نوزادان، به ویژه نوزادان نارس که زردی دارند، شود. زردی بیماری است که در آن زردی چشم و پوست ناشی از رنگدانه های صفراوی در خون است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا انگوراورگان برای دادن به کودکان بزرگتر بی خطر است یا خیر وجود ندارد. در قسمت ایمن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

دیابت: انگور اورگان می تواند قند خون را کاهش دهد. انگور اورگان ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون در افرادی شود که از داروهای ضد دیابت نیز استفاده می کنند. با احتیاط استفاده کنید.

فشار خون پایین: انگور اورگان می تواند فشار خون را کاهش دهد. انگور اورگان ممکن است خطر کاهش بیش از حد فشار خون را در افرادی که قبلاً فشار خون پایین دارند افزایش دهد. با احتیاط استفاده کنید.

در این ترکیب محتاط باشید

سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune) با انگوراورگان تعامل دارد.

انگور اورگان ممکن است سرعت تجزیه سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune) را کاهش دهد. این ممکن است باعث شود سیکلوسپورین   (Neoral، Sandimmune) بیش از حد در بدن وجود داشته باشد و به طور بالقوه عوارض جانبی ایجاد کند.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 3A4 (CYP3A4) با انگوراورگان تداخل دارند.

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. انگور اورگان ممکن است سرعت تجزیه برخی داروها توسط کبد را کاهش دهد. مصرف انگور اورگان همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می شوند می تواند اثرات و عوارض جانبی برخی داروها را افزایش دهد. قبل از مصرف انگوراورگان، اگر از داروهایی استفاده می کنید که توسط کبد تغییر می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

برخی از داروهای تغییر یافته توسط کبد عبارتند از: سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune)، لواستاتین (Mevacor)، کلاریترومایسین (Biaxin)، ایندیناویر (Crixivan)، سیلدنافیل (ویاگرا)، تریازولام (Halcion) و بسیاری دیگر.

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 2C9 (CYP2C9) با انگوراورگان تداخل دارند.

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. انگور اورگان ممکن است سرعت تجزیه برخی داروها توسط کبد را کاهش دهد. مصرف انگوراورگان همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می شوند می تواند اثرات و عوارض جانبی برخی داروها را افزایش دهد. قبل از مصرف انگور اورگان، اگر از داروهایی استفاده می کنید که توسط کبد تغییر می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

برخی از داروهای تغییر یافته توسط کبد عبارتند از سلکوکسیب (Celebrex)، دیکلوفناک (Voltaren)، فلوواستاتین (Lescol)، گلیپیزید (Glucotrol)، ایبوپروفن (Advil، Motrin)، ایربسارتان (Avapro)، لوزارتان (Cozaar)، فنی توئین (Dilantin)، پیروکسیکام. (Feldene)، تاموکسیفن (Nolvadex)، تولبوتامید (Tolinase)، تورسماید (Demadex) و S-warfarin (Coumadin).

داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 2D6 (CYP2D6) با انگوراورگان تداخل دارند.

برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می شوند. انگور اورگان ممکن است سرعت تجزیه برخی داروها توسط کبد را کاهش دهد. مصرف انگور اورگان همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می شوند می تواند اثرات و عوارض جانبی برخی داروها را افزایش دهد. قبل از مصرف انگور اورگان، اگر از داروهایی استفاده می کنید که توسط کبد تغییر می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

برخی از داروهای تغییر یافته توسط کبد عبارتند از: آمی تریپتیلین (Elavil)، کدئین، دزیپرامین (Norpramin)، فلکائینید (Tambocor)، هالوپریدول (Haldol)، ایمی پرامین (Tofranil)، متوپرولول (Lopressor، Toprol XL)، اندانسترون (Zofran)، پاروکستین (Paxetin) ریسپریدون (Risperdal)، ترامادول (Ultram)، ونلافاکسین (Effexor) و دیگران.

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با انگوراورگان تداخل دارند.

انگور اورگان ممکن است قند خون را کاهش دهد. از داروهای دیابت نیز برای کاهش قند خون استفاده می شود. مصرف انگور اورگان همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید. دوز داروی دیابت شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

برخی از داروهای مورد استفاده برای دیابت عبارتند از: گلیمپراید (آماریل)، گلیبورید (دیابتا، گلیناز پرستتاب، میکروناز)، انسولین، پیوگلیتازون (آکتوس)، روزیگلیتازون (آواندیا) و غیره.

داروهای فشار خون بالا (داروهای ضد فشار خون) با انگوراورگان تداخل دارند.

انگور اورگان ممکن است فشار خون را در برخی افراد کاهش دهد. مصرف انگور اورگان همراه با داروهایی که برای کاهش فشار خون استفاده می شود ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود.

برخی از داروهای فشار خون بالا عبارتند از: کاپتوپریل (کاپوتن)، انالاپریل (Vasotec)، لوزارتان (کوزار)، والزارتان (دیووان)، دیلتیازم (کاردیزم)، آملودیپین (Norvasc)، هیدروکلروتیازید (HydroDIURIL)، فوروزماید (Lasix) و بسیاری دیگر.

داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد / ضد پلاکت) با انگوراورگان تداخل دارند.

انگور اورگان ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف انگور اورگان همراه با داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند، ممکن است احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

برخی از داروهایی که انعقاد خون را کند می کنند عبارتند از آسپرین، سیلوستازول (پلتال)، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، دالتپارین (فراگمین)، انوکساپارین (لوونوکس)، هپارین، تیکلوپیدین (تیکلید) و غیره.

داروهای آرام بخش (مضعف کننده های CNS) با انگوراورگان تداخل دارند.

انگور اورگان ممکن است باعث خواب آلودگی شود. داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند، آرام بخش نامیده می شوند. مصرف انگور اورگان همراه با داروهای آرام بخش ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود.

برخی از داروهای آرام بخش عبارتند از بنزودیازپین ها، پنتوباربیتال (نمبوتال)، فنوباربیتال (لومینال)، سکوباربیتال (سکونال)، تیوپنتال (پنتوتال)، فنتانیل (دوراژیک، سابلیماز)، مورفین، پروپوفول (دیپروان) و غیره.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.