کد خبر : 2524
تاریخ انتشار : شنبه 31 اکتبر 2020 - 22:00

مطالعات انجام شده در زمینه جینسنگ

مطالعات انجام شده در زمینه جینسنگ
بیشتر مطالعات موجود که توانایی ورزشکار را جهت مقابله با استرس ارزیابی کرده‌اند، بر تاثیر جینسنگ بر تغییرات ناشی از تمرین در عملکرد ایمنی و فشار اکسیداتیو تمرکز داشته اند.

 

مطالعات انجام شده در زمینه جینسنگ

بیشتر مطالعات موجود که توانایی ورزشکار را جهت مقابله با استرس ارزیابی کرده‌اند، بر تاثیر جینسنگ بر تغییرات ناشی از تمرین در عملکرد ایمنی و فشار اکسیداتیو تمرکز داشته اند که هر دو مولفه، موجب بهبود برگشت به حالت اولیه می شوند.

به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک و خوب طراحی شده از دانشگاه ملی ورزش تایوان، نشان داد که پروتکل مصرف مکمل روزانه ۴ هفته‌‌ای با ۴۰۰ میلی گرم جینسنگ آمریکایی در مقایسه با دارونما، به طور معناداری نشانگرهای فشار اکسیداتیو خونی و درد عضلانی را در مردان فعال بلافاصله و ۷۲ ساعت بعد از ۶۰ دقیقه دویدن در شیب تردمیل کاهش داد (‏اچ اس یو ۲۰۱۰).

دومین مطالعه، نشان داد که پس از مصرف یک پروتکل مصرف مکمل ۲۰ گرم جینسنگ پاناکس سه بار در روز در طول ۷ روز، بخشی از آسیب عضلانی ناشی از تمرین و التهاب مرتبط با تست دویدن شدید روی تردمیل با شیب بالا را خنثی کرد، همچنین به طور معناداری، حساسیت انسولینی مردان دانشگاهی را بهبود داد، که از لحاظ نظری باید به تسهیل بازسازی سریع تر ذخایر گلیکوژنی عضلانی و بهبود برگشت به حالت اولیه کمک کند (یونگ و همکاران ۲۰۱۱).

مطالعات انجام شده در زمینه جینسنگ

یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۱ مشاهده کرد، عصاره خوراکی جینسنگ سیبریایی به طور معناداری، زمان شنای موشها تا واماندگی را گسترش داد (هونگ و همکاران). ارزیابی بیشتر توسط محققان تایید کرد که التروزیدها جدا شده (ترکیبات فعال یافت شده در جینسنگ سیبریایی) چندین تاثیر مثبت از جمله، افزایش استفاده از چربی و کاهش انباشتگی اسید لاکتیک در عضلات ایجاد می کنند. به نظر می رسد پاسخ ایمنی به تمرین نیز، با جینسنگ افزایش می یابد. در طول یک پژوهش کوچک، تصادفی، کنترل شده با جین سینوزیدها استاندارد شده موجود در عصاره جینسنگ آمریکایی به میزان ۱۱۲۵ میلی گرم در روز برای ۴ هفته در مقایسه با دارونما در پاسخ ایمنی زنان سالم بعد از تحت فشار قرار گرفتن توسط تمرینات با شدت متوسط روی یک دوچرخه ثابت به‌طور، معناداری بهبود در پاسخ ایمنی را نشان داد (بیوندو و همکاران ۲۰۱۰).

به دلیل اینکه مطالعات دیگر، نتایج مختلفی را به همراه داشته است، قبل از اینکه بتوان هرگونه نتیجه گیری قطعی را انجام داد، پژوهش های انسانی بیشتری با ماهیت بزرگتر ضروری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.