کد خبر : 2139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 جولای 2020 - 23:25

تعادل کالریک

تعادل کالریک

  تعادل کالریک غذاها، به ویژه چربی ها و کربوهیدرات ها، حاوی انرژی هستند. این انرژی توسط سلول های بدن آزاد می شود و مورد استفاده قرار می گیرد تا اعمال و وظایف زندگی، از جمله فعالیت بدنی (ورزش) را حمایت کند. پروتئین ها از دسته مواد غذایی سوختی اصلی نیستند؛ اما آنها هم کالری

 

تعادل کالریک

غذاها، به ویژه چربی ها و کربوهیدرات ها، حاوی انرژی هستند. این انرژی توسط سلول های بدن آزاد می شود و مورد استفاده قرار می گیرد تا اعمال و وظایف زندگی، از جمله فعالیت بدنی (ورزش) را حمایت کند. پروتئین ها از دسته مواد غذایی سوختی اصلی نیستند؛ اما آنها هم کالری زیادی دارند. تعادل کالریک عبارتست از خوردن مواد غذایی سوختی کافی برای تولید انرژی و پروتئین کافی برای رشد و ترمیم بافت ها.

کالری واحد انرژی است. از لحاظ فنی یک کالری مقدار انرژی است که دمای یک گرم آب را یک درجه سانتی گراد بالا می برد. انرژی موجود در غذا به صورت کیلو کالری (Kcal) سنجیده می شود. پیشوند کیلو به معنای وجود ۱۰۰۰ کالری در یک کیلو کالری است.

متخصصان تغذیه همچنین ممکن است از کیلو ژول (Kjul) برای سنجش انرژی غذاها استفاده کنند. یک کالری معادل ۴/۱۸ کیلوژول است.

هر فعالیتی که شخص انجام می دهد به مقدار انرژی نیاز دارد که به صورت کیلو کالری بیان می شود. حتی زمانی که دراز کشیده اید، بخش هایی از بدن برای ادامه ی زندگی در فعالیت هستند. برخی فعالیت ها به انرژی بیشتری نیاز دارند. همچنین مواد غذایی که ما دریافت می کنیم، حاوی انرژی اند، ولی دسته ای از مواد غذایی، انرژی بیشتری دارند، بنابراین با سایر مواد غذایی، کیلو کالری بیشتری دارند. مقدار انرژی غذاهایی که ما مصرف می کنیم و مقدار هزینه ی انرژی فعالیت های بدن بر حسب کیلو کالری قابل سنجش اند که اساس مفهوم تعادل کالریک است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.