کد خبر : 1599
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فوریه 2020 - 23:47

۵- هیدروکسی تریپتوفان (۵HTP)

۵- هیدروکسی تریپتوفان (۵HTP)
یک انتقال دهنده عصبی مهم تولید شده در بدن است که منجر به تنظیم سرحالی، اشتها، خواب، و یادگیری می شود.

 

۵- هیدروکسی تریپتوفان (۵HTP)

۵- هیدروکسی تریپتوفان (۵HTP) یک اسید آمینه آروماتیک است که به طور معمول در بدن از تریپتوفان تشکیل می شود. این ماده از دانه های گیاه آفریقایی گریفونیا سیمپلیسسفولیا استخراج می شود.

عملکرد:

سروتنین یک انتقال دهنده عصبی مهم تولید شده در بدن است که منجر به تنظیم سرحالی، اشتها، خواب، و یادگیری می شود. اسید آمینه تریپتوفان پیش از تبدیل شدن به سروتنین به  (۵HTP)تبدیل میشود. به همین دلیل است که غذاهای همچون بوقلمون حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان است به عنوان القاء کننده ی خواب آلودگی شناخته می شوند.

مزایایی برای ورزشکاران، مصرف مکمل (۵HTP)، ممکن است سطوح سروتنین را افزایش دهد، بنابراین خواب و برگشت به حالت اولیه را بهبود می دهد.

میزان مصرف ۵- هیدروکسی تریپتوفان (۵HTP):

زمانی که این ماده برای بی خوابی یا افزایش خواب استفاده میشود، میزان مصرف ۳۰۰ تا ۱۰۰ میلی گرم از (۵HTP) قبل از خواب شبانه توصیه میشود. زمانی که در درمان افسردگی استفاده می کنند، ۵۰ میلی گرم از (۵HTP) سه بار در روز پیشنهاد میشود.

اگر یک واکنش مثبت بعد از ۲ هفته ایجاد نشد، پیشنهاد میشود که میزان مصرف به ۱۰۰ میلی گرم، مصرف در ۳ وعده افزایش یابد.

عوارض:

زمانی که (۵HTP)در ترکیب مهار کننده های انتخابی باز جذب سروتنین (SSRI) یا داروهای ضد افسردگی همچون فلوکستین، پاروکستین، سرترالین، فلووکسامین و یا داروی ضد افسردگی (MAOI) مانند، فنلزین یا ترانیل سیپرومین مصرف می شود، احتیاط کردن ضروری است. (۵HTP) در ترکیب با این داروها ممکن است، منجر به سندروم سروتونین شده که دارای مشخصه هایی همچون، اضطراب، گیجی، هذیان، و افزایش ضربان قلب است. مطالعه کافی در ارتباط با استفاده از ۵ -HTP در طول بارداری وجود ندارد (بردسال ۱۹۹۸)

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.