کد خبر : 683
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 23:59

انواع مکمل کراتین

انواع مکمل کراتین

انواع مکمل کراتین کراتین مونوهیدرات این کراتین به یک مولکول آب اتصال یافته است .این نوع کراتین به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد . موارد استفاده از این مکمل : افزایش خالص توده بدنی، اندازه عضلات ، قدرت ،توان ، وعملکرد ورزشهای کوتاه مدت می باشد . کراتین مالات در این نوع کراتین دو

انواع مکمل کراتین

کراتین مونوهیدرات
این کراتین به یک مولکول آب اتصال یافته است .این نوع کراتین به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد .
موارد استفاده از این مکمل : افزایش خالص توده بدنی، اندازه عضلات ، قدرت ،توان ، وعملکرد ورزشهای کوتاه مدت می باشد .
کراتین مالات
در این نوع کراتین دو یا سه مولکول کراتین به یک اسید مالیک یکی از میانجی های چرخه کربس که می تواند از تولید انرژی بیشتر حمایت کند متصل می شود.
طریقه مصرف آن ۵ تا ۱۰ گرم بعد از تمرین است .
کراتین اتیل استر
کراتین اتیل استر که مخفف آن CEE است .نوع جدید کراتین است اما با وجود این بسیار مشهوراست . این نوع کراتین نسبت به کراتین مونوهیدرات از لحاظ شهرت در مقام دوم قرار دارد . دانشمندان برای سهولت عبور کراتین از غشای سلولی یک استر را به آن وصل کرده اند.

انواع مکمل کراتین

کراتین سیترات
این نوع کراتین بعد از کراتین مونوهیدرات تولید شد. کراتین سیترات دارای ساختار مولکولی متصل به ساختار مولکولی سیتریک اسید است. به دلیل اینکه سیتریک در تولید انرژی هوازی در ساختار عضلانی مفید است .
این طور به نظر میرسد که کراتین سیترات باعث میشود که ورزشکار با انرژی بیشتر تمرین کند. البته این نظریه هنوز اثیات نشده است. البته کراتین مالات که اخیرآ روانه بازار شده است بسیار شبیه به کراتین سیترات است و گفته میشود که ورزشکاران را از حیث تولید انرژی هوازی کمک می کند .
کراتین جوشان
چندین سال است که این نوع کراتین در بازار موجود است. کراتین جوشان عمومآ شامل کراتین مونوهیدرات به همراه اسید سیتریک و بی کربنات است.
با قرار گرفتن کراتین جوشان در آب یک فرآیند شیمیایی اتفاق می افتد که باعث ایجاد نوعی کراتین با بار خنثی می شود. این نوع کراتین بهتر از کراتین مونوهیدرات از معده عبور میکند، هم چنین پایداریش در محلول بیشتر از کراتین مونوهیدرات است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.