کد خبر : 3916
تاریخ انتشار : شنبه 11 نوامبر 2023 - 0:34

میوه های کم کربوهیدرات

میوه های کم کربوهیدرات

میوه های کم کربوهیدرات میوه دارای قندهای طبیعی است که به تعداد کربوهیدرات روزانه شما می افزاید. همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما می باشد. این باعث می شود که یکی از سالم ترین منابع کربوهیدراتی باشد که می توانید بخورید. هر ۱۵ گرم کربوهیدرات به عنوان یک وعده محسوب

میوه های کم کربوهیدرات

میوه دارای قندهای طبیعی است که به تعداد کربوهیدرات روزانه شما می افزاید. همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما می باشد. این باعث می شود که یکی از سالم ترین منابع کربوهیدراتی باشد که می توانید بخورید. هر ۱۵ گرم کربوهیدرات به عنوان یک وعده محسوب می شود. میوه ها را نادیده نگیرید: از این راهنما برای محاسبه کربوهیدرات میوه ها استفاده کنید.

هندوانه

در اینجا یک نکته آبدار وجود دارد: فنجان برای فنجان، میوه هایی که سرشار از آب یا فیبر هستند نسبت به سایر میوه ها کربوهیدرات کمتری دارند. هندوانه، خوراکی شیرین تابستانی، ۹۲ درصد از آب و کم کربوهیدرات ترین میوه با ۷٫۵ کربوهیدرات به ازای هر ۱۰۰ گرم است. همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین A و C است. اگر دوست دارید از یک فنجان هندوانه لذت ببرید.

طالبی

هر ۱۰۰ گرم طالبی که می خورید فقط ۸ گرم کربوهیدرات برای شما هزینه دارد. طالبی همچنین، سدیم کم، سرشار از ویتامین های A و C و منبع خوبی از فولات است. برای یک میان وعده اسموتی آن را با ماست در مخلوط کن بریزید.

عسلک

شیرین‌ترین خربزه، عسلک است که به ازای هر ۱۰۰ گرم میوه، حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد – این یک فنجان یا یک و نیم قاچ کوچک است. سرشار از پتاسیم، مس و مقدار زیادی ویتامین C است.

توت فرنگی

هشت توت فرنگی متوسط، یا یک فنجان برش، فقط کمی بیش از ۷ گرم کربوهیدرات دارند – و تقریباً به اندازه یک پرتقال ویتامین C دارند. آنها همچنین سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند که ضد سرطان، ضد التهاب هستند و از قلب شما محافظت می کنند. در فصل بهار و تابستان، توت فرنگی به تنهایی عالی است. هر چقدر هم که وسوسه انگیز به نظر می رسد، آنها را در شکلات فرو نکنید. این تعداد کربوهیدرات شما را بیش از حد افزایش می دهد.

تمشک

تمشک دارای فیبر زیادی است – ۸ گرم در هر فنجان – که به پایین نگه داشتن تعداد کربوهیدرات آنها کمک می کند. یک فنجان تمشک برابر با یک وعده کربوهیدرات است. نصف فنجان تمشک و ۸ توت فرنگی را برای یک وعده کامل با کمی تنوع و مقدار زیادی ویتامین C امتحان کنید. آنها در عرض یکی دو روز پس از خرید خراب می شوند، بنابراین در مقادیر کم بخرید و فوراً بخورید.

شاه توت

تازه یا منجمد، ۲۰ شاه توت کوچک یا یک فنجان، کمتر از ۱۰ کربوهیدرات دارند. رنگ آبی تیره آن‌ها باعث می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌هایی که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند، بیشتر باشد. از آنجایی که آن ها فیبر زیادی دارند و فروکتوز کمتری دارند، شاه توت – و به طور کلی سایر انواع توت ها – کمتر باعث ایجاد گاز و مشکلات گوارشی می شوند.

هلو

یکی از مزایای بی شمار میوه های کم کربوهیدرات این است که می توانید مقدار بیشتری از آن بخورید. هر ۱۰۰ گرم هلو دارای ۰٫۵ گرم فیبر و ۸ گرم خالص کربوهیدرات است که در مجموع ممکن است از چیزی به این شیرینی و آبدار انتظار نداشته باشید. یک هلو متوسط ​​۵۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، بدون چربی و ۱۵ درصد ویتامین C روزانه شما دارد. برای یک میان وعده پر پروتئین و کم کربوهیدرات، آن را با پنیر کاتج همراه کنید.

آووکادو

آووکادو، در واقع یک میوه ای گوشتی به حساب می آید. فقط ۸٫۵ گرم کربوهیدرات به ازای هر ۱۰۰ گرم دارد که کمی کمتر از ۱ فنجان برش است. آووکادو سرشار از فیبر، چربی های تک غیراشباع (یا “خوب”) است و پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

آناناس

نصف فنجان آناناس یا ۱۰۰ گرم، ۱۱ گرم کربوهیدرات دارد. این میوه گرمسیری یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت منگنز است، یک ماده معدنی ضروری که بر سیستم عصبی، هورمون‌ها، قند خون و نحوه جذب کلسیم توسط بدن تأثیر می‌گذارد. آناناس همچنین منبع طبیعی بروملین است، ترکیب آنزیمی که پروتئین را هضم می کند.

آلو

آلو یک افزودنی سالم به سالاد، ماست و اسموتی ها، در مقیاس شمارش کربوهیدرات در رتبه پایینی قرار دارد. یک آلو کوچک، تنها ۷.۶ گرم کربوهیدرات دارد، اما ۱۰۰ میلی گرم پتاسیم برای جلوگیری از فشار خون بالا و سکته مغزی دارد. از آلو خشک که به آن آلو نیز می گویند دوری کنید، ۱۰۰ گرم آن دارای ۶۴ گرم کربوهیدرات است.

میوه هایی کنسرو شده

میوه تازه یا یخ زده بهترین است، اما همیشه امکان پذیر نیست. آب یا شربت طبیعی موجود در میوه های کنسرو شده قند بیشتری دارد که به معنی کربوهیدرات بیشتر است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.