کد خبر : 4315
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 جولای 2024 - 20:19

مهدی پیرتاجانی

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک
ورزشکارانی که مکمل نیترات دریافت کرده اند نسبت به ورزشکارانی که مکمل دریافت نمی کنند کمی کندتر خسته می شوند. افزودن نیترات بیشتر به رژیم غذایی ممکن است به افزایش سطح اکسید نیتریک و بهبود عملکرد ورزشی شما کمک کند.

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک

اکسید نیتریک ترکیبی است که توسط بدن شما ساخته می شود. این نتیجه نهایی یک فرآیند تبدیلی است که نیترات های غذایی را می گیرد و آنها را به یک ماده شیمیایی مفید تبدیل می کند. در حالی که می توانید اکسید نیتریک را به عنوان مکمل پیدا کنید، دریافت اکسید نیتریک مورد نیاز با مصرف بلوک های ساختمانی به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی ساده ترین کار است. تحقیقات نشان می دهد که دریافت نیترات از سبزیجات یک روش موثر برای بهبود سلامت قلب شما است.

چرا به اکسید نیتریک نیاز دارید؟

بدن شما از اکسید نیتریک برای کمک به تنظیم تعدادی از عملکردها استفاده می کند، حتی اگر از نظر فنی یک رادیکال آزاد باشد. بدن شما نیاز به تولید اکسید نیتریک از اجزای تشکیل دهنده، که شامل ویتامین C و نیترات است، دارد. بدون مقدار کافی از این قطعات، شما نمی توانید اکسید نیتریک کافی تولید کنید. این بر تعدادی از سیستم های بدن تأثیر می گذارد، از جمله:

  • سیستم ایمنی: سیستم ایمنی بدن شما یک سیستم بزرگ پر از انواع مختلف سلول است. اکسید نیتریک به این سلول ها کمک می کند تا با مهاجمان ارتباط برقرار کنند و سریعتر واکنش نشان دهند.
  • سیستم گردش خون: به نظر می رسد که اکسید نیتریک به گشاد شدن و انقباض رگ های خونی بدن شما کمک می کند. این می تواند فشار خون و در نتیجه سلامت قلب شما را بهبود بخشد.
  • ورزش و عملکرد عضلانی: اکسید نیتریک ممکن است با بهبود جزئی در عملکرد بدنی مرتبط باشد. به نظر می رسد ورزشکارانی که مکمل نیترات دریافت کرده اند نسبت به ورزشکارانی که مکمل دریافت نمی کنند کمی کندتر خسته می شوند. افزودن نیترات بیشتر به رژیم غذایی ممکن است به افزایش سطح اکسید نیتریک و بهبود عملکرد ورزشی شما کمک کند.

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک

مواد غذایی برای تقویت اکسید نیتریک

از آنجایی که نیترات ها می توانند به اکسید نیتریک سالم تبدیل شوند، خوردن غذاهای سرشار از نیترات طبیعی می تواند به شما کمک کند سطح اکسید نیتریک خود را به سادگی و به راحتی بهبود بخشید. این ده ماده غذایی سرشار از نیترات طبیعی هستند.

  1. اسفناج

از بین هر گیاهی که معمولاً خورده می شود، اسفناج دارای بیشترین میزان نیترات است. یک وعده صد گرمی اسفناج می تواند حاوی ۲۴ تا ۳۸۷ میلی گرم نیترات باشد. بسته به شرایط رشد گیاهان قبل از برداشت، مقدار نیترات موجود می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

  1. بوک چوی

مانند اسفناج، بوک چوی سبزی برگ‌دار است که به طرز چشمگیری سرشار از نیترات است. بسته به شرایط رشد، یک دسته بوک چوی می تواند از ۱۰۳ تا ۳۰۹ میلی گرم نیترات در هر صد گرم ماده گیاهی داشته باشد.

  1. چغندر

چغندر یک گیاه از خانواده همیشه بهار است که ریشه و برگ آنها می تواند بصورت خام، پخته، بخارپز یا به عنوان نوشیدنی آماده شود. چغندر به عنوان منبع طبیعی بالقوه ی نیترات های غذایی نیروزا تبلیغ شده است که هر ۱۰۰گرم (۴ اونس) آن ها محتوی نزدیک به ۳۰۰میلی گرم نیترات است.

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک

  1. هویج

اگر سبزیجات خود را به شکل ریشه ترجیح می دهید، هویج می تواند نیترات مورد نیاز را به شما بدهد. یک وعده صد گرمی هویج می تواند بین ۹۲ تا ۱۹۵ میلی گرم نیترات داشته باشد.

  1. سبزی خردل

یکی دیگر از منابع عالی و برگدار نیترات، سبزی خردل است. این سبزی‌های خوش طعم بین ۷۰ تا ۹۵ میلی‌گرم نیترات در هر وعده صد گرمی دارند که آن‌ها را به یکی از ثابت‌ترین منابع گیاهی نیترات تبدیل می‌کند.

  1. سالاد کلم

کلم و هویج منابع عالی نیترات هستند. در نتیجه، سالاد کلم راهی عالی برای دریافت نیترات سبزیجات خارج از سالاد است. سالاد کلم به طور متوسط در هر وعده صد گرمی حاوی حدود ۵۵ میلی گرم نیترات است.

  1. کلم بروکلی

کلم بروکلی کمی کمتر از سبزیجات برگ‌دار است، اما در مورد محتوای نیترات همچنان خود را حفظ می‌کند. صد گرم کلم بروکلی حاوی حدود ۳۹٫۵ میلی گرم نیترات است که می تواند به اکسید نیتریک تبدیل شود.

غذاهای سالم برای افزایش اکسید نیتریک

  1. بادمجان

اگر می خواهید نیترات های خود را به جای غذای جانبی به عنوان غذای اصلی دریافت کنید، بادمجان منبع قابل احترام نیترات است. می تواند بین ۲۵ تا ۴۲ میلی گرم نیترات در هر وعده صد گرمی را تامین کند.

  1. کدو حلوایی مومی

هیچ چیز مثل کدو حلوایی پخته نیست. اگر می‌خواهید یک گزینه گرم‌تر و پرکننده‌تر برای نیترات‌های گیاهی داشته باشید، یک وعده صد گرمی کدو مومی می‌تواند بین ۳۶ تا ۶۸ میلی‌گرم نیترات برای افزایش سطح اکسید نیتریک شما ارائه دهد.

  1. سیر

اگر نیترات کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، می توانید اکسید نیتریک را به روش های دیگری نیز افزایش دهید. به عنوان مثال، به نظر می رسد سیر یک روش قوی برای بهبود فرآیند تولید اکسید نیتریک در بدن شما است و به بدن شما کمک می کند تا به طور موثرتری از نیتراتی که دارد استفاده کند.

  1. مرکبات

به نظر می رسد مانند سیر، مرکبات به بدن شما کمک می کنند تا از اکسید نیتریکی که در حال حاضر تولید می کند، حداکثر استفاده را ببرد. مصرف مرکبات باعث افزایش میزان ویتامین C در بدن می شود که به نوبه خود توانایی جذب و واکنش به اکسید نیتریک را بهبود می بخشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.